Wentylator 120mm, dylemat...

Autor: .Peeter <peeter993_at_nospam.onet.pl>
Data: Wed 06 Feb 2008 - 02:15:52 MET

Cześć. :)

Od czasu wymiany boxowego coolera na freezera 7 do moich uszu
zaczął dochodzić irytujący dźwięk przypominający wycie...
Myślałem, że to któryś z dysków twardych, ale że ciężko je
na chwilę zatrzymać, zacząłem po kolei unieruchamiać wentylatory.

No i znalazł się winny całego zamieszania - Arctic 120mm, ten
na gumkach... Niby 1050rpm, a dźwięk przypomina wycie 4000rpm,
tylko dużo ciszej. No i stwierdziłem, że trzeba ten wentylator
wymienić. Potrzeba mi wentylatora kręcącego się na około
1000rpm, gdyż jest to u mnie jedyny poważniejszy wyciąg
gorącego powietrza z komputera.

Poczytałem testy i mam 3 typy:
- GlacialTech SilentBlade GT1225BDL-1 (950rpm)
- Noctua NF-P12 (1000rpm)
- Tacens Aura (1200/1000rpm)

Czy ktoś z szanownych maniaków ciszy miał do czynienia
z tymi wentylatorami? W testach najlepiej wypadł
GlacialTech, ale jego w żadnym sklepie internetowym nie
udało mi się znaleźć, Noctuę też ciężko dostać, ale da
się. I który mam wybrać? Pomocy. :)

--
Pozdrawiam
  __