Re: Karta grafiki do panoramy

Autor: newsy z onetu <newsyzonetu_at_poczta.onet.pl>
Data: Tue 05 Feb 2008 - 22:15:42 MET

Michał G. pisze:
> Cześć,
> mam mały problem z kartą grafiki. Moja stara grafika Ati Rage 128 nie potrafi
> dogadać się z monitorem panoramicznym (1440x900).
>
> W tej chwili mam następujące alternatywy:
> 1). zainwestować w GeForce 4MX (50-100 zł) ze złączem AGP, tylko czy: poradzi
> sobie z rozdz. 1440x900, i czy dogada sie z płytą główną (chipset KT266A z agp
> 2.0)

50??
za 15zł poszła i się cieszyłem hehe
dziala oczywiście b. dobrze z panoramą a i na tej płycie bez problemu
powinno pójść (na wielu płytach działały moje gf4mx)

> 2). podrasować kompa do zestawu Sempron le1100 + płyta na GF6100/VIA M890 (czy
> obsłuży tryby 16:10?)

a to już Twoja decyzja (finansowa), grafika onboard zdecydowanie również
wystarcza do tego, do czego i gf400mx starczy - również na panoramie
korzystam 1440x900 właśnie (GF6100 na płycie gigabyte, a64 X2 4200+)

> Alternatywnie pozostaje mi Celeron 420 + Asus na 945gz/gc (najdroższa wersja
> ale wiem że zadziała na 100%).
poprzednie też zadziałają na 100%,a co do cen i wydajności nie chcę nic
mówić, bo ani z tym celeronem nie miałem wiele wspólnego ani z
budżetowymi komputerami na intelu.. wydajne z c2d (wcześniej z pentium
IV) składałem, a pozostałe Athlony, Semprony.. Celeronów praktycznie nigdy

> Czy ktoś może przerabiał opcję 1 lub 2 z monitorem panoramicznym?
> Sugestie mile widziane bo już ślepnę od przeskalowanej grafiki :)

przerabiałem obie, obie bez problemu zadziałają, polecam onboard, mniej
prądu ciągnie, cena płyty i tak b. niska, a i wydajność całego zestawu
będzie wyraźnie wyższa (nie mówiąc o tańszych pamięciach DDR2)

> Michał

Robert