Re: Internet radiowy - możliwe że OT

Autor: Michal Bien <mbien_at_uw.edu.pl.invalid>
Data: Tue 05 Feb 2008 - 03:09:41 MET

tg <a@a2154.a> wrote:

> dwie anteny (najlepiej paraboliczne) ~200 pln

            Na 1000m? Bez obrazy - ale puknij sie w czolo. Przez takich ludzi
wifi na 2,4 GHz to jest teraz jeden wielki smietnik.

> router z ap wrt54gl ~200 pln

            Na 2 ludzikow i pewnie do podzialu neostrady. Do tego te kochane
zlacza TNC, podczas gdy 95% innego sprzetu ma standardowe RPSMA.

> modem lucent cellpipe uzywany ~50pln
> karta do pc WMP54G ~100pln
> kabelki duperelki ~50 pln

            Jesli ma tam lacze, ktore moze dzielic to zdecydowanie lepiej
jakikolwiek router-modem kablowy ze switchem, jak moze postawic na oknie to
i z AP, jak nie to AP zewnetrzny na Atherosie (chocby TPLinki za ~90 zl -
sa czule i maja 5 dB certyfikowane na zestaw patyki - na 1000 m przy
widocznosci optycznej powinno spokojnie wystarczyc z ~10 dB panelem w oknie
po drugiej stronie i tez dobrze by byla to karta na Atherosie. Sa bardzo
czule, do AR5213 dzialja z palca pod wszystkim, wlacznie z linuksem z
madwifi czy freebsd 5.x, w slabych warunkach przydaje sie bardzo extended
range, a jesli eter jest czysty to i moze autorskie atherosowe turbo mode.

> w sumie 600 pln plus kilka godzin,

            Z glowa i w zaleznosci od warunkow da sie to zrobic taniej nie
dziurawiac przy tym elewacji parabolami i nie smazac kaczek w locie
w stylu mikrofalowych gwiezdnych wojen na 1000m. Zastrzela sie
wlasnym przesterem i odbiciami sygnalu - na takiej odleglosci nawet bardzo
selektywne parabole :>

> o samym laczu jezeli je dobrze
> zrobisz zapominasz na pare lat, dodatkowo mozesz podlaczyc do tego
> tylu sasiadow ilu neo udzwignie ;)

            Kolejny co chce dzilic neostrade nie patrzac na regulamin. Zreszta
nawet pomijajac regulamin to lacze nie nadaje sie do wiekszej liczby userow
- natychmiast zdycha upload.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl