Re: Jaka drukarka laserowa.

Autor: Michal AKA Miki <jakistammichal_at_z.onetu.pl>
Data: Sun 03 Feb 2008 - 21:17:57 MET

Użytkownik "Yakhub" <yakhub@gazeta.pl> napisał w wiadomości
news:1315160657.20080203122104@gazeta.pl...
> Za ~3500kzł ostatnio kupowałem poleasingowego Ricoh Afficio - potężna
> maszyna, może pracować jako drukarka sieciowa, z pełnym dodatkowym
> wyposażeniem (dupleks, podajnik ręczny, dodatkowa szuflada, do tego
> podajnik oryginałów z dupleksem) i zapasem 2 butelek tonera (pewnie
> wystarczy na najbliższy 1000 lat). Wersje bez dodatków możesz kupić
> już w okolicach 2kzł. Poza tym, że będziesz miał potężną
> drukarkę, "przy okazji" może robić jako kopiarka (wiadomo, kopiarka
> zawsze w biurze się przyda).

Generalnie pomysl na kserokopiarke nie jest zly pod warunkiem umowy
serwisowej - placisz TYLKO za kopie, a tonery dostarcza firma w ramach umowy
serwisowej. Tak jak pozostale rzeczy.
Niestety koszt naprawy takich maszyn jest nieprzewidywalny (wymiana bebna co
60-80tys kopii to koszt siegajacy 1200 PLN, a nie daj boze cos wiecej sie
zepsuje)

Ja mam umowy podpisane na wszystkie kserokopiarki, najwyzsza cena za kopie
to 0,04 PLN (wlasnie na maszyne z NRG). I doswiadczenia z serwisami tez mam
troche - jesli klient sam ponosi koszty to wrzucaja mu nowe czesci, a mnie
na tym nie zalezy - zalezy mi na taniej kserokopiarkce z dobra jakoscia
wydruku, ktora w razie problemow naprawia najpozniej w ciagu 2 dni roboczych
u mnie na miejscu. I wlasnie to mam za 2,7 do 4 groszy za kopie.

> Bo w przeciwnym biegunie mamy na przykład HP 1018 - 300zł zakup +
> toner 120zł/2500stron - wychodzi 2740zł przy podawanych przez Ciebie
> 50000 stron...

to troche, jak porownywanie osobowego z autobusem :D

Pozdrawiam
Michal