Re: Jaki LCD - panorama ok 20-22 cale

Autor: <marekbilski_at_wp.pl>
Data: Fri 01 Feb 2008 - 22:40:22 MET

On 1 Lut, 22:22, Rafal M <rafal.markiew...@gmail.com> wrote:
> Witam
>
> Nadszedl czas na wymiane starego monitoraLG Fltaron795FT+.
>
> Co mozecie mi polecic?
>
> Glowne zastosowania: internet, biuro, filmy, rzadko gry.
> Oczywiscie panorama, rozmiar 20-22 cale, licza sie tez dobre warunki
> gwarancji (bad pixele).
>
> Co do ceny to chcialbym sie zmiescic w ok 1500 zl.
>
> Na co wogole mam zwarac uwage przy zakupie? Jakie parametry? Typu
> kontrast, czas rekacji, katy widzenia?
>
> Jakim programem sprawdzac matryce pod katem wad?
>
> Pozdrawiam
> Rafal

Ja miałem dokładnie taką sama sytuacje, też przechodziłem z Flatron
795FT+ (nawiasem mówiąć bardzo dobry monitor) i zdecydowałem się na
SAMSUNG SyncMaster 226BW ponieważ:

Ma matryce TN, która moim zdaniem przy szybkim czasie reakcji 2ms i
wysokim kontraście 3000:1 jaki oferuje ten monitor jest to sprawa
idealna. Często można się spotkać z opiniami, że jest to najtańsza i
najgorsza matryca, ja się z tym nie zgadzam. Na tym monitorze nie ma
żadnego "smużenia" przy ogladaniu filmów itp., dzięki szybkiemu czasie
reakcji tych matryc 2ms. Inne droższe matryce oferują czas reakcji
większy i choć kąd widzenia na nich jest większy to pojawia sie na
nich "smużenie".
Ja posiadam również telewizor LCD Samsung LE32R71 z matrycą S-PVA i
tam widać "smużenie" szczególnie przy oglądaniu meczy w HD.
Podsumowująć jak monitor LCD to tylko z matrycami TN, doskonały
stosunek cena/jakość.

--
Poz,
 KatMPB