Re: p³yty pod CPU Intela, chiopset i965 versus P35

Autor: BartekK <sibi_at_NOSPAMdrut.org>
Data: Wed 30 Jan 2008 - 23:22:52 MET

STranger pisze:
> Jako, ¿e nie znam siê na nowych chipsetach p³yt g³ównych zastanawiam siê
> nad wyborem p³yty która bêdzie stabilna, umo¿liwia³a bêdzie podkrêcanie
> procesora, bêdzie obs³ugiwaæ pamiêci ¶redniej klasy (Kingston value,
> albo GoodRam) ,oraz, co wa¿ne, bêdzie umo¿liwiaæ powiedzmy za rok
> wymianê CPU na du¿o szybszy, a na razie niedostêpny dla mnie z powodu ceny.
> Po wstêpnej selekcji biorê pod uwagê:
> Asus P5B z i965 oraz Microstar z P35
Przede wszystkim P35 to w³a¶nie szansa na obs³ugê E8xxx (Wolfdale i
pochodne) z okazji bezproblemowej obs³ugi fsb1333, co daje szanse na
obs³ugê kolejnych/nastêpnych procków. Warto te¿ patrzeæ na obsadzany ram
- te czipsety mog± obs³ugiwac ddr2 i ddr3, ale jak na razie nie warto w
ddr3 siê ³adowaæ z powodów finansowych.

> Czy na do¶æ starej ju¿ p³ycie Asusa P5B da siê uruchomiæ najnowsze CPU
> Intela np Penryna?
Zasadniczo czipset P965 nie obs³uguje "natywnie" fsb1333, a jedynie w
niektórych wykonaniach/sztukach/modelach p³yt jako "overclocking" co
przy tym czipsecie (i jego grzaniu siê nawet przy nominalnych zegarach)
jest mocno problematyczne, bezpiecznie wykonywalne jedynie na p³ytach z
hipersuperduper ch³odzeniem np gigabyte z serii DS4/DQ6. Sens kupna
takiej p³yty, a potem modlenia siê by to ruszy³o z nowym drogim prockiem
- raczej w±tpliwe.