p³yty pod CPU Intela, chiopset i965 versus P35

Autor: STranger <pisznaberdyczow_at_icpnet.uk>
Data: Wed 30 Jan 2008 - 20:58:33 MET

Dorad¼cie proszê, bo znam siê tylko na tym co aktualnie mam, a jest to
paltforma na nfore2 z AMD, a najnowsze platformy, w dodatku Intela, to
ju¿ nowy ¶wiat sprzêtu :)
Muszê wybraæ p³ytê g³ówn± do procesora PENTIUM DUAL-CORE E2160.
Jako, ¿e nie znam siê na nowych chipsetach p³yt g³ównych zastanawiam siê
nad wyborem p³yty która bêdzie stabilna, umo¿liwia³a bêdzie podkrêcanie
procesora, bêdzie obs³ugiwaæ pamiêci ¶redniej klasy (Kingston value,
albo GoodRam) ,oraz, co wa¿ne, bêdzie umo¿liwiaæ powiedzmy za rok
wymianê CPU na du¿o szybszy, a na razie niedostêpny dla mnie z powodu ceny.
Cena p³yty te¿ ma znaczenie, ale nie jest najwa¿niejsza - mogê dop³aciæ
trochê kasy (ok 100 z³), je¿eli to bêdzie mia³o sens.

Po wstêpnej selekcji biorê pod uwagê:

Asus P5B z i965
http://www.proline.pl/shop.php?prodid=ASUS+P5B

oraz Microstar z P35
Microstar_P35_NEO2_FR

http://www.proline.pl/shop.php?prodid=MSI-P35+NEO2-FR

A mo¿e s± lepsze p³yty w podobnych cenach?

Z powodu ró¿nicy w cenie miêdzy nimi > 100 z³ - mam pytanie, któr± p³ytê
warto kupiæ, czy korzy¶ci wynikaj±ce z zastosowania nowszego chipsetu
P35 kompensuj± wydanie wiêkszej ilo¶ci pieniêdzy?

Czy na do¶æ starej ju¿ p³ycie Asusa P5B da siê uruchomiæ najnowsze CPU
Intela np Penryna?

--
pozdrawiam
STranger