Re: P³yta Abit BX133 Raid, butowanie z CD

Autor: von_Kowal <von_Kowaldowywalenia_at_poczta.wykop.onet.pl>
Data: Wed 30 Jan 2008 - 13:21:55 MET

U¿ytkownik "Jacek Maciejewski" <jacmacwytnij@o2.pl> napisa³ w wiadomo¶ci
news:1v7k32ozrl45x$.iix8o6mt5wxq$.dlg@40tude.net...
> Dnia Tue, 29 Jan 2008 19:17:17 +0100, MarcinCz napisa³(a):

> Spróbujê jeszcze raz :)
> 1. Mam 4 wej¶cia IDE - od 1 do 4. Do któregokolwiek wej¶cia bym podpi±³
> dysk, bios (ta g³ówna czê¶æ) go nie wykrywa. S±dzê ¿e ona powinna meldowaæ
> co jest pod³±czone do IDE1 i 2. Sprawdzone na dwóch dyskach, oba sprawne,
> 1,2G i 40G.
> 2. bios nie wykrywa, ale nie do koñca. Dysk jest widoczny w sekcji raid
> biosu o ile jest pod³±czony do niebieskiego gniazda (jak siê zdaje, ta
> sekcja melduje o tym co jest pod³±czone do IDE3 i 4).

> [...]

Witam

O ile IDE 1 i 2 nie s± wy³aczone w biosie, albo ustawione na none
(niewykrywaja urz±dzen) to pradopodobnie s± uwalone.

Kontroler RAID HPT 370 ma w nowszych wersjach biosu kontrolera ( poza
pierwszymi) wy³±czone botowanie z napêdów ATAPI zewzglêdu na k³opoty jakie z
tym by³y. Ogólnie zasada jest taak ¿e nie powinno siê pod³aczaæ Napêdów
optycznych do tego kontrolera bo potrafi sie dziwnie zachowywaæ.

Tak to wygl±da jezlei nie dzia³aj± ci kontolery IDE trzba siê posi³kowac
innymi patentami np kieszenia na USB IDE

Pozdrawiam