Re: P³yta Abit BX133 Raid, butowanie z CD

Autor: Jacek Maciejewski <jacmacwytnij_at_o2.pl>
Data: Wed 30 Jan 2008 - 11:30:35 MET

Dnia Tue, 29 Jan 2008 19:17:17 +0100, MarcinCz napisa³(a):

> Z tego co pamiêtam zwyczajne 2 IDE s± czarne a RAID jest niebieski
> Podepnij CD-ROM pod te czarne a dysk pod RAID (bêdziesz musia³ mieæ
> dyskietkê ze sterownikami -> F6 podczas startu instalki.

> No chyba, ¿e Ci one nie dzia³aj±... bo chyba nie do koñca rozumiem pytanie...

Spróbujê jeszcze raz :)
1. Mam 4 wej¶cia IDE - od 1 do 4. Do któregokolwiek wej¶cia bym podpi±³
dysk, bios (ta g³ówna czê¶æ) go nie wykrywa. S±dzê ¿e ona powinna meldowaæ
co jest pod³±czone do IDE1 i 2. Sprawdzone na dwóch dyskach, oba sprawne,
1,2G i 40G.
2. bios nie wykrywa, ale nie do koñca. Dysk jest widoczny w sekcji raid
biosu o ile jest pod³±czony do niebieskiego gniazda (jak siê zdaje, ta
sekcja melduje o tym co jest pod³±czone do IDE3 i 4).

Wyglada to tak: Najpierw POST melduje: Detecting IDE drives......chwilka i
pojawia siê komunikat Primary master - none. Teraz tradycyjny post znika i
pojawia siê ta czê¶æ od raidu:
HPT370 UDMA/ATA100 RAID Controller itd...
Press Ctrl+H to run bios settings utility
Scan devices, please wait...
Primary master <tu dane wykrytego dysku>
Primary slave No drive
Secondary master No drive
Secondary slave No drive.

Na tym koniec, jesli jest os na wykrytym dysku to komp butuje.IMO wygl±da
to tak jakby IDE1 i IDE2 nie dzia³a³y bo nic nie jest wykrywane na tych
gniazdach. Natomiast na IDE3 i IDE4 urz±dzenia s± wykrywane. Jest równie¿
wykrywany CD-rom je¶li go pod³±czê, ale nie sposób ustawiæ (w tej sekcji
HPT370) butowania z tego CD-romu, po prostu nie mo¿na na CD przesun±æ
zaznaczenia. Skutek jest taki ¿e nie mogê zainstalowaæ XP. Czy to normalne
¿e na IDE3 i IDE4 nie mozna ustawiæ butowania z CD? Co do IDE1 i IDE2 chyba
s± uwalone, prawda?