Re: RAM DDR2 do nowego laptopa: 1x 2GB, czy 2x 1GB ?

Autor: AD <adamu_at_widzew.net>
Data: Tue 29 Jan 2008 - 16:45:55 MET

Radosław Sokół pisze:

> MODUŁY.

> To zależy ;)

> Po pierwsze, po co Ci więcej niż 2 GiB w przyszłości?
załóżmy, że mi się przyda

> Po drugie, czy ten komputer w ogóle obsłuży 4 GiB?
TAK

> A co ma jedno do drugiego? Nie ma związku.
Skoro nie ma związku, to super. Myślałem, że wszystkie DDR2 działają
jako dual chanel.

> [...]
> będzie nieco (czasem wyraźnie) szybsza, niż z jednym 2 GiB.

> Ale zysk nie jest wielki.
>
> (nie opóźnienie w zapisie, tylko opóźnienie przy każdej
> operacji wyboru kolumny matrycy pamięci)

> Ma być włożony moduł zgodny ze specyfikacją producenta
> (a najlepiej dedykowany).
>
> Poza tym nie wiem co chcesz zgodzić ze sobą. Procesor wcale
> nie jest na FSB 800 MHz, tylko na 200 MHz QDR. A pamięć wcale
> nie na 667 MHz, tylko na 333 MHz DDR. I tak masz zatem pamięć
> znacznie szybszą, niż FSB procesora i pewnie nie pracuje na
> swojej nominalnej częstotliwości taktowania.

Zatem po tych wypowiedziach jestem skłonny kupić jedną kość 2GB. 667
albo szybsza, z CL=5 albo mniej. Z tego co się wypowiadali inni, przy
jednej kości mają mniejszy pobór prądu i mniejsze grzanie. No i zawsze
jest jeszcze miejsce na drugą kość 2GB :)