Re: Najmocniejsza karta graficzna pod AGP 8

Autor: chemik333 <_at_>
Data: Mon 28 Jan 2008 - 15:22:14 MET

Ashi ONE wrote:
> Witam
>
> Zastanawiam sie jaka jest aktualnie najmocniejsza karta dla AGP8 na
> rynku. Po przejrzeniu netu mam 3 kandydatow:
> 1. GF 7900 GS DDR3 256bit 512MB
> 2. Radeon X1950 PRO DDR3 256bit 512MB
> 3. Radeon HD2600 xt DDR3 128bit 512MB

ad 1. Chyba 7800gs?? Nie bylo 7900gs na agp, jedynie "zmodyfikowane" wersje
7800 ktore zamiast 16 mialy 20 potokow lub 24 (te ostatnie byly baaardzo
rzadko spotykane).

> Najnowoczesniejsza jest karta nr 3, ale chyba pod wzgledem wydajnosci
> w grach to bedzie na koncu.

tez tak obstawiam.

> Karta ma pracowac z athlonem xp 3200+ i 2x1GB dobrego ramu
> Co o tym sadzicie? Moze jakies inne karty beda lepsze?

Mialem swego czasu podobny dylemat i bardzo podobna konfiguracje komputera
(procesor xp 2600 lekko podkrecony). Powiem szczerze ze standardowa karta
7800gs jaka mialem, miala praktycznie te sama wydajnosc co starszy 6800gt
ktory to mi padl po roku uzywania... no... 7800 byl minimalnie szybszy, ale
dostrzegalne to bylo tylko w benchmarkach.
Pozniej zmienilem platforme na AM2 i wzialem juz wtedy "dziadowskiego" 3200
(2000MHz) oraz 7900gs na pci express (chyba 20 potokow). Powiem szczerze ze
roznica jest na prawde olbrzymia i to co wtedy bylo nie do przeskoczenia,
teraz jest mozliwe. Wnioski jakie mialem odnosnie poprzedniego sprzetu to
jednak procesor wtedy byl najwezszym gardlem calego kompa. W sumie teraz ten
nowy tez jest i przymierzam sie do zmiany.

Obecnie, gdybym byl na Twoim miejscu kupilbym 7600gt, bo w lepsze karty
chyba nie warto inwestowac, a to co sie zaoszczedzi odlozyc na zmiane
platformy. Jednak... jednak jak zmienisz wszystko przed zakupem nowej grafy
to zaoszczedzisz o wiele wiecej :) Tez sie tego balem, ale gdybym wiedzial
ze roznica bedzie az taka to zrobilbym to wczesniej. Po prostu do wtedy
myslalem tak jak to bylo przez ostatnich kilka lat czyli ze wszystko opiera
sie praktycznie tylko na grafice... a zmieniajac przez 3 lata same karty
graficzne nie robilem nic z prockiem.

--
chemik333