Jaki cichy i niedrogi cooler na Socket 775?

Autor: .Peeter <peeter993_at_nospam.onet.pl>
Data: Mon 28 Jan 2008 - 14:18:32 MET

Witam. :)

Po ostatniej zabawie w katowanie procesora doszedłem do wniosku,
że boxowy cooler od mojego c2d cichy jest tylko i wyłącznie
w idle, wtedy nie przekracza 800rpm i jest OK, trzeba otworzyć
budę i się mocno wsłuchać, żeby w ogóle go usłyszeć. Natomiast pod
obciążeniem potrafi rozkręcić się do 1500-1600rpm, a słychać
go wyraźnie już od 1100rpm. Po 3 godzinach prime wył na pół
domu. ;) Wniosek - trzeba by go zmienić. :)

No i tradycyjnie dylemat. Chciałbym cooler z wentylatorem na
4 pin i automatyczną regulacją obrotów, jednak przy tym nowy
nabytek ma być cichszy od boxowego. Pomyślałem o starym, dobrym,
sprawdzonym i chyba całkiem niezłym AC Freezer 7 Pro PWM,
jednak w jego specyfikacji podają prędkość obrotową między
300 a 2500rpm. Czy ma ktoś taki cooler (i na jakim procku)
i mógłby powiedzieć w jakich okolicach oscyluje prędkość tego
wentylatora w praktyce?

A może coś innego? Najchętniej niewielkiego... :)

--
Pozdrawiam
  __