Re: Kopie archiwalne - trwalosc

Autor: Norbert <noreply_at_reply.no>
Data: Mon 28 Jan 2008 - 12:48:52 MET

Dnia Mon, 28 Jan 2008 12:44:05 +0100, JMM napisał(a):

> W przypadku płyt DVD-RAM na ich korzyść w porównaniu z pamięciami
> flashowymi przemawia cena - ostatnio w ZZ (rot13) widziałem pendrive
> Kingstone'a 4 GB za 59.90, za te pieniądze można mieć 5-6 DVD-RAMów o
> tej samej pojemności każdy. To z kolei przekłada się na to, że tym
> samym kosztem możesz zrobić więcej kopii cennych danych minimalizując
> ryzyko, że wszystkie kopie nie będą się dawały odczytać.

Owszem, lecz z drugiej strony, jesli okazaloby sie, ze pamiec flashowa ma
zywotnosc 10x wieksza, to ta kwota nie jest az takim atutem. Poza tym
latwiej przechowywac mala karte niz kilka plyt. Przy jednej karcie i kilku
plytach to jeszcze bez znaczenia, ale gdy kart byloby 100, a plyt kilkaset
to juz jest spora roznica w objetosci. Karty caly czas tanieja, stad moje
rozwazania.
Nadal nie wiem jednak jaki dlugi zywot ma karta, zakladajac, ze bede ja
trzymal zdala od silnych pol elektromagnetycznych i goraca/zimna/wilgoci.

pozdrawiam
Norbert