Re: Czy sprzet robiony pod Viste ??

Autor: JoteR <joter_at_pf.pl>
Data: Sun 27 Jan 2008 - 11:21:37 MET

"Tomasz" napisał:

> Gdy w domu sprobowalem zainstalowac Linuxa Dostalem po chwili
> komunikat "Unable to mounting CD rom".

Napęd CD/DVD na SATA? Jaką dystrybucję usiłujesz posadzić?

> Sprobowalem wiec czy instaluje sie Windows XP.
> Rowniez po kilku chwilach pojawil sie komunikat zebym albo wymienil
> BIOS albo Brak miejsca na dysku albo wymienil driver do karty graficznej

Eee... na którym etapie instalacji XP pojawia się komunikat o konieczności
wymiany(?) sterownika(?!) do karty graficznej? I to po kilku chwilach? Bo
ten komunikat o braku miejsca na dysku sugerowałby standardowy problem z XP
kontra dysk SATA.. Lub uszkodzony RAM względnie źle ustawione timingi (tfu,
jak to będzie po polsku?).

> Na pudelku otrzymanego komputera widnieje naklejka "HD Audio ready
> for Vista". Czy to mozliwe zeby komputer byl tak skonfigurowany aby nie
> pozwalal zainstalowac nic procz Visty???

Nie, ta naklejka oznacza zupełnie inny logiczny operator ;-)
Że pozwala zainstalować *również* Vistę (dotyczy kodeka audio).

> Jesli tak czy to jest legalne dzialanie
> firmy sprzedajacej mi komputer??

IMHO jest to problem pt. zbyt nowy sprzęt dla starszego systemu. Myślę, że
powinieneś napisać na grupę dot. tej dystrybucji Linucha, którego chcesz
posadzić, z podaniem dokładnej konfiguracji sprzętu.

JoteR