Re: Czy komputery muszą być coraz bardziej prądożerne?

Autor: Konrad Kosmowski <konrad_at_kosmosik.net>
Data: Fri 25 Jan 2008 - 23:48:27 MET

** Marcin Narzynski <narzynka.usun@tez_usun.onet.pl> wrote:

> Patrzę na ofertę najnowszych zasilaczy - i włoś mi się jeży. Widać nawet
> 1000W w cennikach. Do czego to zmierza? Myślałem, że za producentami
> procesorów, którzy kilka lat temu w końcu puknęli się w czoło i zaczęli
> redukować pobór mocy, pójdą też inni producenci. Tymczasem widzę, że karty
> graficzne ciągle jeszcze "pną się w górę".

Normalna karta graficzna nie ma poboru mocy wymagającego 1000W zasilacza. Te
zasilacze są dla konfiguracji kilku kart graficznych zespolonych w jeden układ.

Hardkorowi gracze widocznie to lubią, a to wymaga mocy. Równie dobrze możesz
zacząć narzekać, że bolidy formuły 1 chleją benzynę jak głupie (well właściwie
nie mam pojęcia jak ją chleją).

> Czy naprawdę nowy desktop musi być przygotowany, że w czasie grania spowoduje
> niemal wytrzelenie bezpieczników?

Nie musi. Zachowujesz się jak idiota. To tak jakbyś stwierdził, że ciężarówka
dużo pobiera paliwa i potem zapytał czy to normalne, że trzeba do używania
samochodu osobowego aż tyle paliwa.

> I to w epoce, gdy coraz popularniejsze stają się hasła "oszczędzaj energię".

Pheh te hasła są równie idiotyczne. Nikomu poza zielonymi na tym nie zależy,
kwestią atrakcyjną staje się to w momencie kiedy oszczędność energii oszczędza
również prawdziwe zielone.

W sensie - pobór energii kosztuje, w dużej skali (np. datacenter) pobór energii
kosztuje w odpowiednio większej skali. Producenci sprzętu wymyślili, że
konstruując systemy w ten sposób aby pobierały mniej energii/wydzielały mniej
ciepła te systemy staną się bardziej opłacalne w eksploatacji. To nie jest
ekologia - to jest ekonomia.

A że marketingowo do tego można kolor zielony doczepić. Cóż. :)