Re: Czy komputery muszą być coraz bardziej prądożerne?

Autor: <marketsmartbiz_at_hotmail.com>
Data: Fri 25 Jan 2008 - 23:17:51 MET

Marcin Narzynski wrote:

> Patrzę na ofertę najnowszych zasilaczy - i włoś mi się jeży. Widać nawet
> 1000W w cennikach.
> Do czego to zmierza? Myślałem, że za producentami procesorów, którzy kilka
> lat temu w końcu puknęli się w czoło i zaczęli redukować pobór mocy, pójdą
> też inni producenci. Tymczasem widzę, że karty graficzne ciągle jeszcze
> "pną się w górę".
>
> Czy naprawdę nowy desktop musi być przygotowany, że w czasie grania
> spowoduje niemal wytrzelenie bezpieczników? I to w epoce, gdy coraz
> popularniejsze stają się hasła "oszczędzaj energię".

Popatrz na nowe płyty z wbudowaną grafiką Radeon/Geforce na pokładzie.
Tanio, pasywnie = cicho, dobrze i poza nowszymi grami można robić wszystko.
Zasiłka 400W ale i tak mało pobiera prądu. W moim kompie są tylko 2
wiatraki: w zasilaczu i na CPU. temperatury to: 35*C i 30*C.

Producenci typu AMD/Nvidia/Intel już dostrzegli twoją (i nie tylko twoją)
potrzebę. Wszystkie nowe płyty będą z obowiązkową zintegrowaną grafiką, a
jeśli włożysz kartę to będzie się aktywował tryb Hybrid SLI. Czyli
domyślnie działa integra, a gdy uruchamiasz grę to włącza się karta
graficzna. Najfaniejszy bajer tego rozwiązania to Geforce boost czyli, że
integra wspomaga GPU na karcie.

--
marketsmartbiz@hotmail.com is spammer