Re: Czy komputery muszą być coraz bardziej prądożerne?

Autor: ATK <atk1.atkWYTNIJTO_at_vp.pl>
Data: Fri 25 Jan 2008 - 19:45:48 MET

> Patrzę na ofertę najnowszych zasilaczy - i włoś mi się jeży. Widać nawet
> 1000W w cennikach.
> Do czego to zmierza? Myślałem, że za producentami procesorów, którzy kilka
> lat temu w końcu puknęli się w czoło i zaczęli redukować pobór mocy, pójdą
> też inni producenci. Tymczasem widzę, że karty graficzne ciągle jeszcze "pną
> się w górę".
>
> Czy naprawdę nowy desktop musi być przygotowany, że w czasie grania
> spowoduje niemal wytrzelenie bezpieczników? I to w epoce, gdy coraz
> popularniejsze stają się hasła "oszczędzaj energię".

Procesory pożerają coraz więcej, karty to w zasadzie powinny mieć odzielne
zasilanie bo ciągną prąd niemiłosiernie, a ludzie mają czasem jeszcze SLI, czy
cztery karty w kompie. Kiedyś zwykle w komputerze była stacja dysków i jeden lub
dwa HDD, dziś masz kilka dysków HDD (często nawet 5-6), dwa napędy optyczne. To
wszystko żre. Z nowych komputerów najbardziej cieszy się STOEN RWE (czyli Niemcy
którzy za przesył energii biorą prawie tyle co....Polacy za jej wyprodukowanie -
to była prywatyzacja SLD/LID :) ).

Ja mieszkam sam i płace 80-90 złotych za prąd miesiecznie, ale komp chodzi non-stop.

ATK