Re: Porada LCD ktory, LG 227Wt czy samsung 226BW? A moze jakas iiyama 22".

Autor: Giecze <czechowski_at_post.#skasujto#.pl>
Data: Thu 24 Jan 2008 - 14:39:30 MET

Wojtek wrote:

>No cóż. Każde stwierdzenie in+ lub in- jest subiektywne...
>Nigdzie nie pisałem o cukierkowo przesyconych kolorach.
>Jak dla mnie po kalibracji (którą notabene przeprowadzasz wedle własnych
>upodobań) ustawiłem tak jak dla mnie jest najlepiej.
>Do każdego monitorka można się przyczepić (a to matryca TN, a to ramka
>srebrna, a to źle odlana, a to za błyszcząca).
>Jednak po lekturze tego:
>http://www.behardware.com/articles/689-10/22-inch-lcd-monitors-the-3rd-wave.html
>uważam, że dokonałem dobrego wyboru.
> [...]

Piszesz "odwzorowanie", to jest dość ścisłe określenie, i "mierzalne".
Piszesz "kalibracja", a myślisz o _ustawianiu_ (bo nawet nie
profilowaniu). Ktoś kto się nie zna, a ma niższy "próg tolerancji" dla
niedoskonałości ekranów zostanie wprowadzony w błąd. Polecasz monitor
bez prawdziwego porównania z innymi (z tej samej półki). Jak nic nie
piszemy, to przynajmniej nie wprowadzamy w błąd.