Re: bateria laptopa do lodowki

Autor: Radosław Sokół <Radoslaw.Sokol_at_polsl.pl>
Data: Thu 24 Jan 2008 - 12:31:55 MET

Robbo pisze:
> arkuszy pianki stosowanej przy pakowaniu ukladow scalonych wraz z
> odpowiednimi dehydratorami (ang. desiccant - nie wiem jak po polsku sie
> na to mowi) - czyli woreczek z chemią w środku, absorbujaca wilgoć. Tu

Środek higroskopijny.

> mam pytanie czy ów dehydrator polozyc na baterii i ją dopiero owinąć
> pianką, czy moze owinąć baterie pianką a dehydrator przylepic na
> zewnetrznej stronie ? Czy moze wogole przesadzam z ostroznościa co do
> wilgoci i wrzucic baterie bez zadnego babrania sie ?

Ja bym nie bawił się w pianki i folie, tylko znalazł jakieś
plastikowe pudełko ze względnie hermetycznym zamknięciem
(np. z uszczelką) i do środka dał baterię i te woreczki
z preparatem higroskopijnym.

Folii prawie nigdy nie zamkniesz tak szczelnie, żeby nie
było wymiany powietrza ze środowiskiem zewnętrznym. Chyba,
że woreczek z dobrym zamknięciem liniowym i z lekkim nad-
ciśnieniem w środku, ale pudełko chyba mniej kłopotliwe --
szczególnie że raz na pół roku musisz i tak je otworzyć,
sprawdzić stan baterii, przeprowadzić pełne ładowanie,
wymienić woreczki (bo będą zawilgocone już pewnie) i pa-
kować to na nowo.

|                 |  Administrator, Politechnika Śląska    |