Re: Kierunek przep³ywu powietrza w obudowie

Autor: ikov <ikov1__at__t-l-e-n.pl>
Data: Wed 23 Jan 2008 - 12:42:15 MET

> I ta ostatnia opcja jest zalecana, to znaczy w obudowie
> nie powinno byæ ani silnego pod-, ani nadci¶nienia, tylko
> wzglêdnie normalne ci¶nienie i ci±g³y, *ukierunkowany*
> obieg powietrza od wentylatorów t³ocz±cych do wentylatorów
> wyci±gowych. Z uwzglêdnieniem tego które elementy siê grzej±
> najintensywniej i sk±d nale¿y usuwaæ na zewn±trz obudowy
> ciep³e powietrze zanim siê "rozlezie" i podgrzeje resztê
> elementów.

Czyli wyci±gowy jak najbli¿ej radiatora procesora - bo to g³ówny
generator ciep³a (lub grafika - zale¿y kto co ma, ja mam zintegrowan±).

na razie w mojej maszynie czê¶ci s± w miarê nowe - procesor AMD 64 4000+
X2 z boksowym ch³odzeniem ma wg pomiarów 22-26 stopni, w stresie chyba
ok 45 - dok³adnie nie sprawdza³em, ale co dziwne - w biosie pokazuje
temperaturê komputera jako ~40 stopni, gdy za¶ samego procka np ~24.
Chyba powinno byæ odwrotnie - bo wygl±da na to ¿e sam procesor jest
najch³odniejszym elementem. Jakby czujniki by³y zamienione miejscami...
ew. pokazywa³ jako temp. komputera temperaturê dysków (hddtemp pod
linuksem pokazuje ~40 stopni na dyskach)