Re: Cool and Quite

Autor: Leszek K. <leszek60.wytnij._at_neeostrada.pl>
Data: Wed 23 Jan 2008 - 10:48:07 MET

Dnia Wed, 23 Jan 2008 10:26:29 +0100, Andrzej S. napisał(a):

> Niezupełnie. Włączenie C&Q w BIOSie plyty Asrock k8Upgrade-nf3
> przy zainstalowanym Win XP i niezainstalowanym sterowniku AMD 'c&q'
> (dołączanym do softu płyty) zaskutkowało zatrzymaniem (!)
> wentylatora. Zapewne był to jakiś błąd, ale więź z wentylatorem jest.

Mój Thermaltake na 3800+ włączał się raz na 3-4 minuty na kilkanaście
sekund. Po prostu K8 z obniżonym o połowę zegarem i napięciem rzędu 1,1 V
pobiera tak mało mocy, że w zasadzie przy porządnym radiatorze wystarczy mu
chłodzenie bierne. C'n'Q nie steruje wentylatorem. Wentylatorem steruje
automatyka płyty. C'n'Q obniża pobór mocy -> temperatura spada -> płyta
wyłącza wiatrak. Taka to więź.