Re: jaki wybrać modem?

Autor: Fenio <Fenio_at_nie.ma.maila>
Data: Wed 23 Jan 2008 - 01:40:47 MET

Darek wrote:
> Rodzice postanowili popróbować swoich sił z internetem, jednak na wsi
> dostępne (opłacalne) łącze to tylko TP S.A.
> W związku z niewielkim wykorzystaniem tego medium nie opłaca się
> podpisywać umowy na Neostradę.

Praktyka mówi że nie opłaca się tylko w teorii zanim nie zasmakowało się
internetu :) Weź pod uwage że internet na modemie to nie internet, to marna
wersja demo internetu. Co na tym możesz zrobić poza mailami i czytaniem grup
dyskusyjnych ? Nie poglądasz sobie filmików, strony będą działać w ultra
powolnym tempie, radia z netu nie posłuchasz w rozsądnej jakości a ściąganie
nawet małych pliczków po kilkanaście MB będzie trwało wieki. Większość
internetu będzie niedostępna albo przez ograniczenie prędkości albo czasu
połączenia. Doskonały sposób aby się internetu zniechęcić :) Polecam jednak
rozważyć nawet najwolniejszą opcje stałego dostępu do internetu bo to
całkiem inna klasa połaczenia niż śmieszny modem. Weź pod uwage że coraz
więcej ISP oferuje stały dostęp przez ADSL na linii tpsa (np. Netia,
Dialog).

> - widziałem, że są modemy ISDN o transmisji do 128kbps, czy ten modem
> łączy się standardowo z numerem takim jak zwykły modem 56kbps i czy w
> związku z ISDN nie trzeba dodatkowo płacić za połączenie?

Można powiedziec że łaczy się tak samo chociaż pod inny numer dostępowy.
Opłata jest jednak taka sama. Jednak aby używać ISDN musisz być podpięty do
linii cyfrowej. To daje 64kbps przy normalnym połączeniu. Aby mieć 128kbps
musiał byś się łączyć na zasadzie dwóch połączeń jednocześnie. Czyli koszty
również razy dwa. Całkowicie nieopłacalne.

--
Pozdrawiam
Fenio