Re: Cool and Quite

Autor: Piotrek <hiphop_at_poczta.onet.pl>
Data: Tue 22 Jan 2008 - 23:45:02 MET

Użytkownik "identyfikator: 20040501" <NOSPAMhenku@onet.eu> napisał w
wiadomości news:fn2l3f$puu$1@atlantis.news.tpi.pl...
> kupiłem sobie procka AMD x2 widzę, że wiatrak boxowy ma złącze do Cool&
> Quite... chciałem zapytać jak to działa? ktoś ma taki procek i może mi coś
> napisać? jakie temperatury, czy się nie zawiesza przy graniu itp.

Ja mam płytę Gigabyte GA-K8NF-9 i żadnego "włączania C&Q" w BIOS tam nie ma.
Natomiast jest sterowanie pracą wentylatorów - jak komuś się coś pokićka i
źle poustawia wartości to wentylator może albo wogóle milczeć i przy starcie
kompa piszczeć dając znać, że ów się nie kręci albo zapierdzielać cały czas
na 100% obrotów jak starujący odrzutowiec.
Ludzie często mylą C&Q ze sterowaniem wentylatorami, tymczasem jest to po
prostu sterowanie częstotliwością zegara, które spowalnia nagrzewanie się
elementów komputera - wot i cała tajemnica.

Piotrek