Re: Jak uruchomić serwer wydruku na routerze D-Link

Autor: DooMiniK <_at_poczta.wp.pl>
Data: Tue 22 Jan 2008 - 10:50:43 MET

Amahl wrote:
> witam,
>
> kupiłem router D-Link DI-524UP z funkcją podłączenia drukarki przez USB.
> Drukarka jest widoczna po podłączeniu do routera, ale nie wiem jak
> zainstalować drukarkę, żeby była widoczna w sieci - kompy na Win XP.
> Pomożecie??? Juz nie mam pomysłu. Trzeba jakiś program serwera zainstalować
> czy co? Instrukcja jest po angielsku i na temat drukarki jest tylko jedno
> zdanie - że w sofcie obsługi routera jest widoczny status drukarki,. I to
> wszystki.

Kupiłeś chyba DI-724UP? Z tego, co pamiętam 524 nie ma takich możliwości.
Jak widać drukarkę w statusie urządzenia, sprawdź czy router ma komunikację
na porcie 9100 (np. telnet IP_routera 9100)
Potem już tylko dodać drukarkę; w Windowsie:
- Printers & Faxes
- Add printer
- A local printer (DRUKARKA LOKALNA, nie sieciowa; odznacz automatyczne
wykrywanie)
- Create New Port (druga opcja) - tam Standard TCP/IP Port
- PrintName (IP adress): np. 192.168.0.1
- Next.

--
Dominik Siedlak (bachus)
Na serwerze bachus - login taki mam,