nowy HDD do starszej plyty

Autor: L.R. <_at_poczta.fm>
Data: Mon 21 Jan 2008 - 09:01:22 MET

Witam

Mam zamiar w najblizszym czasie kupic drugi dysk twardy. W chwili obecnej
mam plyte Gigabyte GA-7VAX, ktora nie ma interfejsu SATA. Poniewaz w
perspektywie czasu zamierzam rowniez wymienic reszte podzespolow, nie ma
raczej sensu kupowanie dysku ATA - tymczasowo chce zastosowac kontroler
SATA na PCI. W zwiazku z tym mam pytanie - czy ma ktos doswiadczenia jak
sie sprawuja kontrolery z allegro np.
http://allegro.pl/item295167273_kontroler_pci_ide_sata_raid_bios_3xsata_1xata.html
w szczegolnosci w polaczeniu z ta plyta glowna? I czy nie bedzie klopotow
z bootowaniem systemu z dysku podpietego pod ten kontroler?
I druga sprawa - ktory dysk lepiej kupic: Seagate ST3250410AS czy
WDWD2500AAKS, a moze jeszcze jakis inny 250GB ?

Pozdrawiam

--
L.R.