Re: Wymiana karty WiFi w laptopie - co wybrać?

Autor: Shrink <shrinkwarp_at_vp.pl>
Data: Sun 20 Jan 2008 - 00:51:04 MET

gonzo_102 wrote:

> jednak nie wiem na co wymienić żeby uzyskać lepszy zasięg - transmisja jest
> np. na 1Mbit/s - takie ograniczenie dostawcy, jednak moja karta tego nie
> widzi w pewnych warunkach, poza tym często jest tak że sygnał jakiś czas
> jest, poźniej zniknie i za jakiś czas znowu się pojawi, natomiast nowsze
> laptopy z prawdopodobnie nowszymi kartami do wifi np. acer, sony lub
> macbooki mają zasięg cały czas (i jest stabilne połączenie) pomimo
> mniejszej mocy sygnału.

Jakość i zasięg połączenia zależą nie tylko od karty. W (duzej) mierze
to kwestia anteny. Miałem podobny problem (lipny zasięg) w notebooku
nie-IBMowskim. Po kilku tygodniach żonglowania różnymi wbudowanymi
kartami na miniPCI doznałem olśnienia - podłączyłem "noname'ową"
taniochę na PCMCIA i.. sieć zaczęła hulać. Poprzednio testowane
(znacznie lepsze) wbudowane karty sprawowały się w praktyce bez
porównania gorzej. Prawdopodobnym winnym okazała się kiepska wbudowana
antena w notebooku. Nie chciało mi się jej jednak wymieniać na inną ze
względu na skomplikowanie operacji jak i ceny solidnych anten
wewnętrznych w owym czasie.

Pozdr.