Re: Chyba padnę, co za czasy nowy notebook za 1300 zł

Autor: Radosław Sokół <rsokol_at_magsoft.com.pl>
Data: Sat 19 Jan 2008 - 21:11:04 MET

Karthoon pisze:

> no tak, ale nie robi się tego ani w przypadku pc, ani w przypadku laptopa.

Nie rozumiem Cię. Może obracasz się w świecie firm, które po
upływie okresu gwarancyjnego pozbywają się komputera przy
pierwszej okazji, kupując nowy. Jeżeli tak jest, to gratu-
lacje, ale nie mamy specjalnie o czym rozmawiać. Ja bowiem
mam doświadczenia głównie z firemkami, które swoich kilka
komputerów naprawiają i aktualizują jak długo się da i za
jak najmniejsze pieniądze. Klasyczny "pecet" jest tu o wiele
lepszy, bo koszt naprawy pogwarancyjnej jest znikomy w po-
równaniu z notebookiem.

> nie wiem jak inne firmy, ale te z którymi miałem kontakt standardowo
> wybierają 3-4 lata gwarancji + odpowiednia obsługa serwisowa.

Jak wyżej. Dodatkowy koszt zazwyczaj odpada.

> pożyjemy - zobaczymy, jak na razie i tak pewnie dowolne c2d + 1GB sobie z tym
> bez problemu poradzi (przynajmniej w zdecydowanej większości przypadków).

Te zastosowania, o których piszę, na pojedynczym, szybkim
komputerze liczą się godzinami. Nie z powodu niewydolności
sprzętu, oczywiście, ale nie przekonasz tego sektora rynku
raczej, że lepiej zapłacić programiście niż dostawcy usług ;)

> no, ale klawiaturę i tak musisz gdzieś postawić. Laptopa możesz łatwo sobie
> przesunąć itp.

Łatwiej przesunąć klawiaturę niż notebooka.

> Żebyśmy się zrozumieli - ja mówię o używaniu laptopa/pc w większości dużych
> firm (nazwijmy je umownie - korporacjami) przez większość ich pracowników.

No właśnie...

|                 |  Administrator, Politechnika Śląska    |