Re: Refleksja o kartach graficznych

Autor: Radosław Sokół <rsokol_at_magsoft.com.pl>
Data: Sat 19 Jan 2008 - 20:54:13 MET
Message-ID: <2008011919543500@grush.one.pl>
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed

Tomaszek pisze:
> To wiem, coś za coś;) Niemniej dzięki temu programikowi ruszyła mi masa
> gierek i jeszcze większa nie ruszyła;) Czym to się miało? Zastosowanym
> kompilatorem przez twórcę gry? Pewnie COLOR.COM nie wszystko "łykał"?

COLOR.COM (i inne, podobne programy, było ich co najmniej
kilka) działał na prostej zasadzie: przechwytywał INT 10h
i w ramach przerwania rasteryzował obraz czarno-biały z
ditheringiem na bazie danych obrazu CGA zapisanych pod
adresami typowymi dla CGA.

Niektóre programy mogły jednak ignorować przerwania syste-
mowe i ręcznie programować kontroler CGA, albo pisać po
obszarze pamięci przynależnym Herculesowi. Na to nie było
prostej, programowej rady.

-- 
|""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""|
| Radosław Sokół  |  http://www.grush.one.pl/              |
|                 |  Administrator, Politechnika Śląska    |
\................... Microsoft MVP ......................../
Received on Sat Jan 19 21:05:07 2008

To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.8 : Sat 19 Jan 2008 - 21:51:15 MET