Re: Refleksja o kartach graficznych

Autor: Tomaszek <tomaszek_at_judeland.pl>
Data: Sat 19 Jan 2008 - 18:52:01 MET

Radosław Sokół pisze:
> Przeplot być musiał, bo jakoś program musiał przecież emu-
> lować odcienie szarości w całkowicie czarno-białym trybie
> graficznym :)

To wiem, coś za coś;) Niemniej dzięki temu programikowi ruszyła mi masa
gierek i jeszcze większa nie ruszyła;) Czym to się miało? Zastosowanym
kompilatorem przez twórcę gry? Pewnie COLOR.COM nie wszystko "łykał"?

> Są i lepsze przykłady. Choćby GOP16h, emulujący tryb tekstowy
> w trybie graficznym w celu zmiany czcionek na Herculesie (co
> dawało polskie znaki bez ingenercji w sprzęt). Polski to prog-
> ram zresztą, autorstwa Andrzeja Kadlofa.

EGAPL p. A.Knapczyka - rozwiązywał dość trudną konfigurację strony
kodowej w DOSie. Ładowało się to do AUTOEXEC'a z odpowiednimi
przełącznikami i już - polskie znaki w każdym standardzie, jakim tylko
chcemy. Kiedyś Polacy potrafili. Może co innego jedli, skoro się inni
rodzili? ;)

--
|Tomasz Dębkowski | www.i-slownik.pl      |