Re: LCD a komfort pracy

Autor: Jamajka <jamjamjam_at_wp.pl>
Data: Sat 19 Jan 2008 - 01:23:53 MET

> Jednak ClearType + zwiekszenie minimalne DPI sprawilo ze jest o niebo
> lepiej, nie zdawalem sobie sprawy ze to nie zbyt jasny obraz tak
> naprawde meczy moje oczy ale czcionki "ciely mnie po oczach" teraz po
> kilku godzinach przed monitorem nie czuje zadnego zmeczenia oczu,
> pobawie sie jescze CLEAR TYPE TUNER'em ale mimo wszystko jestem
> zadowolnony...raz jeszcze wielkie dzieki za pomoc

Co ty robisz! Tak ja ci napisał "Tomek Banach" w 19 masz i tak największy
piksel ze wszystkich monitorów na rynku, więc zwiększanie DPI to już wariacja,
pracujesz z kulfonami a nie czcionkami.

ClearType - tak, choć to trochę kwestia gustu i przyzwyczajenia, ja, np.
kupiłem LCD aby mieć super ostry obraz z rozmywanie przez ClearType
mi się nie podoba.

Ale są też względy obiektywne - CLearTyle dale lepsze efekty na monitorach
z małym pikselem wtedy to ma sens, w dużych gdzie dostrzega się już piksel
nie wygląda to najlepiej, zwłaszcza że ClearTyle to tzw. subpikselowy
antyaliasing i w okuł czcionek pojawiają się kolorowe artechakty.

Przeczytaj tu, to się dowiesz więcej:
http://www.proline.pl/index.php?n=lcd_rozmiar_rozdzielczosc_czyli_wielkosc_piksela_ripb4o&grupa=art

A wracając do komfortu pracy, to wybrałeś zły monitor, trzeba było zainwestować
w taki z dobrą regulacją jasności - najlepiej taką poprzez reg. jasności lamp
podświetlających.