Re: macbook air

Autor: Atlantis <marekw1986NOSPAM_at_wp.pl>
Data: Fri 18 Jan 2008 - 09:30:04 MET

Maciej Bojko pisze:

> To kto jest targetem?

Chociażby ktoś taki, jak ja. Ktoś, kto nie lubi taszczyć ze sobą dzień w
dzień ciężkiej torby ze sprzętem, który grzeje się jak piecyk
elektryczny i naprawdę z dużą nadzieją patrzy w kierunku takich urządzeń
jak opisany w tym wątku MacBook Air albo Asus Eee PC. :)
Parafrazując hasło reklamowe: "Laptop znów stał się mobilny". ;)

> Nie mam pojęcia, co to ma być "zwykle campaniele".

A wyobraź sobie, że u mnie w domu mam AP, który zasięgiem obejmuje nie
tylko wszystkie trzy kondygnacje budynku, ale i kawałek ogrodu. Na
uczelni ma być już niebawem, a poza tym pełno ich jest dookoła (knajpy,
rozmaite place itp.). Za to dawno nie widziałem takiej instytucji, gdzie
na ścianach byłyby gniazdka Ethernetowe. :)
Kable tylko w przypadku sprzętu stacjonarnego. Przy mobilnym - nigdy
więcej. Nie dziwi mnie, że Apple rezygnuje z czegoś, co może być
klientowi wcale niepotrzebne, zyskując o wiele więcej - mobilność.

> Aha. Wozić ze sobą dodatkowy szpej do notebooka. I jeszcze jednego
> konkurenta do jedynego portu USB. Brawo.

Podejście typowego Polaka. ;) A nie pomyślisz może, że i tak musiałbyś
ten cały sprzęt ze sobą taszczyć? Zamknięty w OBUDOWIE LAPTOPA, czy Ci
jest potrzebny, czy nie... Ja tam wolałbym maksimum mobilności niż
wszystko pod ręką.
Bo po co mi wmontowany modem, karta sieciowa, napęd optyczny i cała masa
innego sprzętu, kiedy zwyczajnie chce sobie usiąść i pracę albo artykuł
napisać?

> Tak. Myszy. Do takiej maszyny.

To sobie kupujesz huba USB (teraz są malutki, bez plątaniny kabli) i
podpinasz co chcesz - nawet mysz. Mysz to jednak głownie w domowym
zaciszu, gdy masz kawałek biurka. gdy siedzisz z laptopem na kolanach to
zwyczajnie trackpoint/touchpad jest sto razy wygodniejszy.

> I w tym celu muszę odłączyć wszystko inne. Great.

A ile urządzeń masz podpiętych do laptopa naraz, gdy siedzisz sobie z
nim na kolanach w jakimś miejscu poza domem? ;)

> W domu. Na biurku. Stoi. Można podłączyć do niej komputer. Ale nie
> taki, który nie ma wolnego portu USB.

Od tego są stacje dokujące - kto wie, czy takiej nie wypuszczą...

> To ile już tego dodatkowego szpeju wozimy? Adapter ethernetowy, hub
> USB? Normalny laptop po prostu ma porty USB i Ethernet.

O co Ty właściwie masz pretensje do inżynierów z Apple? Że zrobili tak
cieniutkiego laptopa? Przecież tego sie nie dało osiągnąć za darmo - coś
trzeba było wyrzucić - oni osiągnęli pewien logiczny kompromis. Jeśli Ci
nie odpowiada, to kup sobie coś grubszego. A może idąc do sklepu po
ThinkPada zaczniesz narzekać, że co prawda ma wszystko, ale jest grubszy
od MacBooka Air? :>

> Tu nie rozumiem. Czy Air jest targetowany na rynki, gdzie nie ma
> telefonii komórkowej? Jeśli tak, to za drogi, tam i 100 dolarów to
> sporo.

A Bluetootha to nie ma? Nie da się sparować z telefonem i używać jako
modemu? Wybacz, ale czy po premierze Maka Mini narzekałeś na to, że nie
ma w nim ani jednego złączą PCI? :P