Re: Szukam monitora LCD 24-27 cali (raczej nie TN)

Autor: Marcin P. <mmm_at_op.pl>
Data: Wed 16 Jan 2008 - 12:32:25 MET

Użytkownik "ATK" <atk1.atkWYTNIJTO@vp.pl> napisał w wiadomości news:7152.00000055.478ddf1d@newsgate.onet.pl...

> (photoshop, produkcja stron internetowych)
>
> Przyjazne dla oczu to chyba wszystkie LCD są :)

Co? Spróbuj 16 godzin na dobę siedzieć przy przerypanym (wysokim) kontraście.
Twoje oczy odparują. Są monitory do filmów i gier, gdzie wysoki kontrast i czas odświerzania
to najważniejsze parametry. Dla mnie - wprost przeciwnie: ważne jest dobre odwzorowanie kolorów,
kąty, równomierność podświetlenia, normy TCO (najlepiej TCO 06), ilość bitów na kolor (10 bitów
zamiast 8 już jest ok, ale za to zapłacisz dużo więcej, niż 2500). Ważne też sią odpowiednie wejścia,
warunki gwarancji i cena niestety.

> półprofesjonalnymi.
>
> To ja wiem, że są japonskie iiYamy czy EIZO za 4-8 tysiecy złotych, ale to dla
> power-users. Do Belinei nie mam przekonania.

> końca ufam,
>
> Ja ufam ACER-om.Ojciec i siostra mają laptopy ACER i bardzo sobie chwalą.
> Natomiast nie chciałbym Belinei, a o GATEWAY mam średnie zdanie, niby niezły,
> ale co to za firma ?

> Monitor LCD HP LP2465 24'' LCD Display, LCD,1920 x 1200 WUXGA -
> http://www.ceneo.pl/271230
> wyglada OK, ale jaka ma matryce ?

S-PVA od samsunga. Producent nie podaje, ale kąty: 178/178 i oznaczenie na naklejce
z symbolem matrycy. Hp LP2465 też nie jest monitorem dla profesjonalistów.

> Jednak 2200 za 24 cale to sporo ! To wolałbym za 2500 zł ACER 26" !

Cóż - niektórzy napiszą, że poniżej 4 000 monitor 24 cale to jakaś szmata.

Ale każdemu wedle potrzeb. Nie jestem radykałem :).
Nie będę kalibrował monitora do każdej roboty.

Serdeczne pozdrowienia

--
Marcin
Q6600@3000 MHz, P5K, 2GB