winXP i kłopoty z pamięcią DDR2

Autor: wkwj <wkwj_at_gazeta.pl>
Data: Tue 15 Jan 2008 - 15:10:28 MET

Witam,
kilka dni temu pisałem już o moich kłopotach z instalacją winXP prof. na
zestawie:
- płyta główna Gigabyte GA-P31-DS3L rev. 1.0 (wgrany BIOS F4)
- procesor Intel Core2 duo e6550 2.3GHz 1333MHz FSB
- grafika inno3d6800GT na pci-e
- RAM 2x DDR2 goodram dual 512MB pc667
- hdd sata2 samsung hd161
- zasilacz Tracer 4Lite/450 HF
Idąc za radą .Peetera wyjąłem jedną "kość" pamięci i...instalacja na 512MB
poszła
jak po maśle (żadnych resetów, zapętleń instalacji itp. obserwowanych
wcześniej),
włącznie ze ściągnięciem wszystkich uaktualnień do XP i instalacją
wszystkich
driverów do sprzetu, co wcześniej nigdy sie nie udało.
Czyli wygląda, że to uszkodzona kość pamięci ale...
Memtest86+ v.1.70 żadnych błędów nie wykrywa (po 24h testowania obu kości
razem).
Co ciekawe, win jest "stabilny" (no, w każdym razie nie zgłasza zaraz błędów
przy próbie uruchomienia np. iexplorera) albo na 1 kości (dowolnej z obu,
które mam) albo
przy 2 kościach ale TYLKO włożonych do slotów 1 i 2 czyli bez obsługi
"dual"...
A zatem co - uszkodzona płyta główna ?
A może ja coś źle ustawiam w BIOSie (na wszelki wypadek ustawiłam "fail-safe
defaults" i żadnych "overclocków" - wszystko na auto).
Macie jakieś pomysły - sugestie ?