Re: Procki 8x Intela

Autor: ATK <atk1.atkWYTNIJTO_at_vp.pl>
Data: Tue 15 Jan 2008 - 14:57:15 MET

> Pamiętaj, że L2/L3 cache jest obecnie taktowane częstotliwością
> rdzenia procesora. Nie może być zatem zbyt rozległe, bo od razu
> kłania się czas propagacji sygnału w warstwie metalizacji.
>
> Poza tym, nie ma sensu robić *zbyt* wielkich cache. Od pewnego
> rozmiaru przyrost wydajności jest niewspółmiernie mały w sto-
> sunku do przyrostu rozmiaru.
>
> A na koniec aspekt ekonomiczny: powierzchnia układu przekłada
> się (i niekoniecznie liniowo) na koszt wytworzenia pojedynczego
> układu scalonego. 2x większy układ byłby więc pewnie z 4x
> droższy.

Ale przecież można zrobić kilka struktur w jednej obudowie. Co w zasadzie Intel
już robi w DC i QC - skleja kilka procków w jeden.

Jeśli można 4-8 struktur włożyć do obudowy, to do dwa razy większej upchało by
się ich dwa razy tyle. Teraz obudowa ma ok. 5 na 5 cm. Dlaczego ma nie mieć 5 x
10 cm ?

ATK