Re: Zkladak ponizej 900PLN

Autor: Jacek Popławski <jpopl_at_interia.pl>
Data: Thu 10 Jan 2008 - 16:39:04 MET

Radosław Sokół pisze:
> Tak zupełnie *najtańszego* nie ma sensu brać, bo za oszczędność
> kilkudziesięciu złotych dostaje się zdecydowanie gorszą konfigu-
> rację. Owszem, można dać 512 MiB pamięci zamiast 1 GiB, ale
> komfort pracy zdecydowanie ucierpi.

Pamięć DDR2 jest chyba tania.

> Można dać jednordzeniowy
> najtańszy procesor, ale za -50 zł dostanie się coś wyraźnie
> wolniejszego w wielu zastosowaniach.

Ale tu już przesadzasz, ponieważ ja mam procesor jak najbardziej
jednordzeniowy i wszystko mi działa, dlaczego zmuszasz kogoś do kupienia
szybszego komputera niż mój? Dlaczego Twoje wymagania są istotniejsze
niż czyjeś wymaganie, by komputer był tani?

> A co do wycofywania -- nie kupisz dzisiaj sprzętu Socket A
> czy Socket 478, albo pamięci SDR SDRAM (pomijam jakieś dziwne
> produkty niszowe czy też wyprzedaże leżaków magazynowych).
> Ich miejsce zajęły "nowsze standardy" -- w tych samych cenach,
> ale szybsze. I dlatego od paru lat podaję tę samą cenę.

Nie znam się na zestawach pod Intela (od ponad 10 lat kupuję AMD), więc
proszę o opinię (strzelam na ślepo, sugeruję się ceną):

1)
Płyta główna ASUS P5GC-MX/1333 - i945GC, SATA II, DDR 2, PCI-Ex, VGA, S-775
160zł

lub:
Płyta główna GIGABYTE GA-945GZM-S2 - i945G, SATA II, DDR 2, PCI-Ex, VGA,
S-775
149zł

2) Procesor INTEL CELERON Dual Core E1200 - 1.6 GHz BOX
195zł

3) Pamięć KINGSTON DDR2 2048 MB / 533 (Dual 2x 1024 MB), 4-4-4-12 (
KVR533D2N4K2/2G )
125zł

4) Dysk SEAGATE 160 GB, 8 MB, SATA II - ST3160815AS
167zł

To daje max: 647, zostaje ponad 200zł na zasilacz i obudowę.
Zwróć uwagę, że wybrałem procesor dwucorowy i aż 2GB pamięci.
Nie jest to więc wcale zestaw najtańszy.

Oczywiście napiszesz, że ten zestaw jest beznadziejny.
Dlatego konkretnie: w czym będzie lepszy Twój?

Tylko nie chodzi mi o nanometry i potoki, w jaki sposób lepiej będą
odtwarzały się mp3, zdjęcia, strony WWW i filmy?