Re: Zkladak ponizej 900PLN

Autor: Radosław Sokół <Radoslaw.Sokol_at_polsl.pl>
Data: Thu 10 Jan 2008 - 16:22:30 MET

Jacek Popławski pisze:

> Nie podajesz najtańszego zestawu, tylko zestaw "średni".

|-------------------------------------------------|
^ ^ ^
| ja podaję tutaj
a to minimum możliwe do kupienia

I to jest *średni*? ;)

> Najpierw piszesz, że wolniejszy sprzęt jest wycofywany z rynku, chwilę
> później przyznajesz, że najtańszego nie ma sensu brać, bo....? Bo taki
> jest "lepszy". Do czego? Bo na początku postu dobry był ten sprzed roku.

Tak zupełnie *najtańszego* nie ma sensu brać, bo za oszczędność
kilkudziesięciu złotych dostaje się zdecydowanie gorszą konfigu-
rację. Owszem, można dać 512 MiB pamięci zamiast 1 GiB, ale
komfort pracy zdecydowanie ucierpi. Można dać jednordzeniowy
najtańszy procesor, ale za -50 zł dostanie się coś wyraźnie
wolniejszego w wielu zastosowaniach. Można wziąć tani zasilacz,
ale ryzykuje się spaleniem zestawu. Można wziąć najtańszą obu-
dowę, ale potnie się ręce i będzie straszyła wyglądem.

Jestem zadeklarowanym przeciwnikiem oszczędzania po paręnaście
złotych na każdym elemencie, nawet gdyby suma oszczędności
miała dać 100-150 zł mniejszą cenę zestawu. Należy wybierać
najtańszy *sensowny* zestaw.

A co do wycofywania -- nie kupisz dzisiaj sprzętu Socket A
czy Socket 478, albo pamięci SDR SDRAM (pomijam jakieś dziwne
produkty niszowe czy też wyprzedaże leżaków magazynowych).
Ich miejsce zajęły "nowsze standardy" -- w tych samych cenach,
ale szybsze. I dlatego od paru lat podaję tę samą cenę.

|                 |  Administrator, Politechnika Śląska    |