Re: Prośba o poradę - karta GFX

Autor: gordon <ja_at_moj.komputer.w.dom.pl>
Data: Thu 10 Jan 2008 - 12:19:38 MET

Użytkownik "maX" <aver@_out_of_spam_interia.pl> napisał w wiadomości
news:fm4tju$765$1@atena.e-wro.net...
> Akurat HL2 ostro jedzie po procesorze. W czasie większej "rozwałki" z dużą
> ilością przeciwnków framerate będzie znacząco spadać (może nawet poniżej
> 10fps). Kup nawet słabszą grafę (już R9600 Pro się dobrze sprawdza), ale
> wymień CPU na jakiś A2400+ (2GHz, 512KB L2, FSB 266MHz)

Oficjanie ten Abit nie obsługuje takich procesorów, ale ZTCP to robiłem
jeszcze na studiach jakieś testy i któryś z Athlonów (Burton) śmigał
na płycie choć identyfikowała go ona jako Unknown... Pomyślę co zrobić
z tym elementem.

> To zależy czy chcesz grać w 640x480 bez antyaliasingu, czy w 1600x1200
> z AAx8 (rozdzielczość i AA nie są zależne od procesora)

Do kompa mam podłączony LCD 19', który natywnie śmiga w 1280x1024
i tego chciałbym się trzymać żeby nie tracić na jakości, a jesli chodzi
a AA to też chciałbym skorzystać, bo lubię się delektować ładną
grafiką :) Który z GPU byłby w takim razie najsensowniejszy?

> Wszystkie będą działać w trybie DX9 w HL2.

Zgadza sie, ale czy będą duże różnice (jakości obrazu/wydajności)
ze względu na obsługę standardów w różnych wersjach? (informacje
z benchmarka):

9800 PRO: DX 9, OpenGL 1.5, Shadery 2.0
X800 GTO: DX 9b, OpenGL 1.5+, Shadery 2.0b
GF 7300: DX 9c, OpenGL 2.0, Shadery 3+

> Pójdą, ale zalecane jest mieć jakiś sensowny zasilacz.

Rozumiem, o to zadbam, jeśli stary nie da rady :)

Dziękuję bardzo za uwagi i proszę o jeszcze :)
gordon