Re: monitor - NEC, Samsung czy Asus?

Autor: Phyt0n <1phyton1_at_1frazpc.1pl>
Data: Wed 09 Jan 2008 - 18:08:12 MET

RadoslawF wrote a message concerning to following matters on 2008-01-09 13:47:

> To już zależy od sprzedawcy.
> Są tacy którzy w opisie podają że uszkodzone piksele mogą występować
> w ilości dopuszczona przez normę nazwa-numer i na dzień dobry tracą
> jakiś procent klientów.
> A są tacy którzy takiej informacji nie podają a potem zasłaniają
> się normą. Jeśli sprawa trafia do sądu to sprzedawca przegrywa.
>
> Różnica w warunkach w tym przypadku wygląda w ten sposób że
> sprzedawca/pośrednik wie że oferuje sprzęt nie najwyższej
> jakości ale woli to przemilczeć. A odbiorca końcowy bardzo
> często dowiaduje sie o tym w momencie wystąpienia problemów
> [...]

sprzedawca oferujac sprzet posiadajacy bad pixele w ilosci i rozmieszczeniu
zgodnym z norma ISO sprzedaje nadal sprzet pelnowartosciowy - najwyzszej jakosci
- ta norma jest norma obowiazujaca na calym swiecie, a tylko producenci lub ich
biura sprzedazy ze swojej dobrej woli - w celach marketingowych - robia akcje,
ktore pozwalaja wymienic monitor/panel, jesli posiada bad-pixele (zapalone i/lub
zgaszone - to tez zalezy).
ale ogolnie niewiele jest takich firm, ktore na to pozwalaja - z tego co
pamietam to na pewno LG, Philips (teraz chyba juz nie), ASUS na wybrane serie
laptopow ..

--
Pozdrowienia!
Marcin "Phyt0n" Paczkowski