Re: Przestawienie HDD w tryb SATA w Biosie a Win XP SP2

Autor: Mikolaj Tutak <mtutak(a)nixz*net_at_send.no.spam>
Data: Mon 07 Jan 2008 - 23:56:34 MET

Michal Raczko wrote:

> http://img90.imageshack.us/img90/68/dscn0523ro2.jpg
>
> Zainstalowany system to Windows XP SP2 ze wszystkimi latkami. Czy
> system mi wystartuje jesli ustawie te dwie opcje w BIOSie na
> "Enabled"? Czytalem gdzies - tylko nie pamietam juz gdzie - ze XP nie
> ma domyslnie sterownikow do dyskow SATA i system nie wystartuje -
> trzeba go bedzie od nowa instalowac. Dopiero podobno Vista ma
> standardowo obsluge dyskow SATA. Czy to prawda?

Zobacz sam, nic sie nie stanie - najwyzej doaniesz BSOD z "No Boot Device".

Natomiast Windows XP SP2 nie ma sterowników do AHCI (są dopiero w Viscie)
wiec u mnie na intelu ICH9R nie zadzialalo.

Ostatecznie AHCI wlaczylem tak:
1. wlozylem kontroler "2" SATA na PCI (pusty) i w Win zainstalowalem
sterowniki
2. przelozylem dysk systemowy na kontroler "2"
3. kontroler ICH9R "1" przestawilem na AHCI
4. W Windowsach zainstalowalem sterowniki AHCI Intela do "1"
5. Dysk systemowy polaczylem do "1" juz w trybie AHCI

proste ;-)

--
pozdrawiam
      Mikolaj