Re: Nowa platforma na wiele lat - co wybrać! (dłuuuuugie) ??

Autor: tg <a_at_a.a>
Data: Sat 05 Jan 2008 - 01:16:57 MET

Użytkownik "Radek D" napisał...
> Napaliłem się na:
> - Intel Core2 Quad Q6600 2,40 GHz
> - OCZ Technology 4x 1GB DDR2 800MHz Platinium CL4

wez 2x2, w przypadku 64 bitowego systemu mozesz w razie czego
podwoic ta pamiec w razie potrzeby a za 4x1 chyba nic nie przemawia

proca zdecydowanie bralbym z dwoma jedynie rdzeniami a wiekszym
taktowaniem ( fakt ze zupelnie nie o to ci chodzi ale na chwile
obecna e2140@3,2 ghz to najoplacalniejsze rozwiazanie
wieloprocesorowe

procki beda moim zdaniem w najblizszych miesiacach dalej tanialy
dosyc szybko ze wzgledu na rozpoczynajaca sie konkurencje
amd - intel (premiery phenoma, 45nm, itp)

z powodow programowych tez jest to imho rozwiazanie takie se ;)
na chwile dzisiejsza dwa jadra to w codziennych zastosowaniach
ilosc optymalna, za rok czy dwa kiedy temat bedzie gdzies dalej
niz w obecnych mimo wszystko 'powijakach' za odlozone do skarpety
600 zlotych roznicy miedzy e2440 a q6600 wstawisz sobie
procek ktory to q6600 zje, a na dodatek bedziesz mial szanse
ze soft wykorzysta go w pelni

> Zastanawiam się nad:
> - PSU w okolicach 450W (Tagan, Chieftec)
> wielkim plusem byłyby odpinane kable (co polecacie ?)

corsair 520 w przypadku zdecydowanych checi odpinania
zapewni duzy zapas mocy a co najwazniejsze ma dluuuga
gwarancje - 5 lat
a 450 corsaira jest tez ok, ale kabelki ma na stale

> - grafika - zależnie od finansów albo GF8600 GTS albo GF 8800GT
> to kupię na szczerym końcu (będę szuka czegoś z pasywnym
> chłodzeniem)

do pasywnego i tak dobrze dorzucic cos co sobie bedzie
wolniutko i bezglosnie krecilo... chyba ze buda juz
dobrze wietrzona

> [...]
> straszny mętlik.
>
> Od MoBo wymagam:
> - stabilności
> - możliwości podkręcenia CPU i RAM
> - pasywne chłodzenie
> - SLI czy CrossFire kompletnie nie potrzebne
> - przynajmniej jedno ATA
> - przynajmniej z 4 SATA
> - i najlepiej z 6 USB z tylu (ale nie koniecznie)
> - fajnie by było jakby były 2 Gb sieciówki (ale nie koniecznie)
> - FireWire (mocno pożądane)
>
> Macie jakieś typy ?
> Jakimi chipsetami się zainteresować (gdzie jest jakieś ich porównanie)?

chipset p35 na ten przyklad ABIT IP35

http://www.nvision.pl/_plugins/content/content.php?content.146.22

http://pclab.pl/art26526-15.html

podsumowujac:
ja bym jednak zdecydowanie nie pakowal tych pieniedzy w procka skoro
za 1/4 tej sumy mam cos co w normalnej pracy jest nieznacznie
wolniejsze od tego Q a za reszte odlozona do skarpety za 2-3 lata
bedzie mozna kupic cos 2x szybszego i wtedy faktycznie
wykorzystywanego

plyta ddr3+ddr2 (jak np. Gigabyte P35C-DS3R czy MSI P35 Neo Combo)
zapewnilaby tez mozliwosc wymiany pamieci na ddr3 przed zmiana calej
platformy gdyby sie okazalo ze nagle wiecej trzeba czy ddr3 super
stanieje wzglednie ddr2 sie droga zrobi...