Re: dziwne nowe klawiatury

Autor: gotar <gotar-poczta_at_onet.pl>
Data: Sat 05 Jan 2008 - 00:09:28 MET

Radosław Sokół <Radoslaw.Sokol@polsl.pl> wrote:

> Nie ma słowa "najoptymalniejszy" ;)

Mój błąd ;)

> osobny procesor obsługujący. Ale w ten sposób dojdziemy
> do sytuacji, gdy w routerze z kilkoma interfejsami trzeba
> pakować kilka rdzeni,

No i właśnie tak się robi na routerach, które przerabiają dużo ruchu.

> podczas gdy wystarczyłoby odpowiednie
> "TCP offloading" w samej karcie i system operacyjny potra-

TCP offloading (zresztą są też chyba karty wspomagające ATA over
ethernet) pomaga na serwerze, czyli czymś co jest źródłem ruchu i musi
liczyć różne sumy kontrolne.

> fiący automatycznie przydzielić kolejne zadania (szczególnie
> przeglądanie łańcuchów zapory sieciowej) wolnym procesorom.

Ej - piszesz, że 'trzebaby pakować kilka rdzeni [...] a wystarczyłoby
rozdzielać pomiędzy wolne procesory' ;)

Tak na prawdę to, od czego zaczął się wątek, czyli rozdzielanie urządzeń
na różne przerwania (nie tytułowe klawiatury, hehe), straciłoby sens,
gdyby system sam umiał dobrze balansować APC pomiędzy procesorami.
Niestety w praktyce robi to źle (pewnie jakieś zmiany kontekstów i
psucie cache).

> Dowolny wolny jest wybierany na podstawie priorytetów. Proce-
> dury asynchroniczne mają dosyć wysoki priorytet, a więc trafiają
> na rdzeń, który ma najkrótszą ich kolejkę. Mogą nawet przerwać

Routery zwykle nic nie robią (nic istotnego), poza właśnie obsługą
przerwań. Mamy zatem dość duże szanse na to, że na te 4 rdzenie będzie
szło z 4 sieciówek jak leci, zamiast wykorzystywać optymalnie cache
poprzez kierowanie 1:1.

--
Tomek                                    http://tccs.sourceforge.net/
http://pld-linux.org/                    http://vfmg.sourceforge.net/