Re: dysk w obudowie 500 mb ?

Autor: Shrink <shrinkwarp_at_vp.pl>
Data: Fri 04 Jan 2008 - 20:36:25 MET

Yakhub wrote:

> Jeszcze w czasach dysków na IDE gdzieś mi się rzuciło w oczy
> urządzenie w postaci przelotki wpinanej w taśmę przed dyskiem. Wpinało
> się do tego dongle kluczem szyfrującym. Jego działanie
> było zupełnie przeźroczyste dla oprogramowania... Chociaż ni cholery
> nie mogę sobie przypomnieć żadnych szczegółów na jego temat...

Kilka tych urządzeń było m. in. polski HDD-KEY (szyfrowanie 3DES z
kluczami >100 bit) i Abit SecureIDE (kompletna porażka z pojedynczym DES
40-bit). Tak czy siak - wszystko na chipsetach X-Wall eNova'y (jak np.
http://www.enovatech.net/products/manufacturers.htm ). Generalnie
niezbyt dobre rozwiązania: czysto sprzętowy klucz zabezpieczający bez
dodatkowego hasła oraz szyfrowanie w trybie ECB. Do dopracowanych
rozwiązań softowych typu TrueCrypt w ogóle się to nie umywa poziomem
bezpieczeństwa. O cenie i dostępności w Polsce kieszeni HDD wyposażonych
w miarę "mocną" wersję X-Wall'a nie wspominając.

Pozdrawiam