Re: Problem z dyskiem twardym - bardzo prosze o pomoc

Autor: Dominik <dominikz1983_at_poczta.onet.pl>
Data: Thu 03 Jan 2008 - 20:16:22 MET

KOmputer działa tylko wolno na Symfoni, jak się chodzi po stronach ,
zapisuje
zwykłe pliki jest wszystko ok. Zrobiłem test tzn. zmierzyłem test kopiowania
partycji c na d pliku 2 gigowego, czas wyszedł 2:28. Ten sam plik kopiowałem
na
tym komputerze drugim gdzie jest dysk Samsung i mniej ramu i czas jest
lepszy o
ponad 20 sekund.
Znalazłem gdzie się ustawiania tryb dupleks (właściwości karty sieciowej).
Mam ustawienia takie: Adres sieciowy - nieobecny, early Tx Threshold -
wartość
4, link down power saving - disable, rozmiar bufora odbioru - 64k bytes,
szybkość łącza/tryb dupleks - tryb 100 pełny dupleks, wakeup on arp/ping -
disable, wakeup on link change - disable, wakeup using apm mode - disable,
zaznaczona jest też opcja - zezwalaj komputerowi na wyłączenie tego
urządzenia w
celu oszczędzania energii.
Zrobiłem test na programie symfonia i statystyki na tych ustawieniach robi
nadal
4:55, nawet jak zmienie szybkość łącza na - tryb automatyczny wynik
statystyk
jest identyczny.
Problem z switchem też odpada moim zdaniem, ponieważ gdy podłączyłem ten
komputer o którym cały czas mówie pod kabel który pierwotnie jest używany
przez
komp2 (ten który szybciej działa) to wynik jest identyczny. A gdy podłącze
komp2
pod kabel komp1 - to wynik na komp2 jest taki sam tzn. lepszy od tego na
komp1
(zamieniłem kable w skrócie mówiąc).
U mnie są ip ręczne, więc zrobiłem tak: na tym wolnym kompie wpisałem ip
komputera tego 2 i zrobiłem statystyki - zrobił je tak samo wolno, zaś na
komp2
wpisałem ip komputera tego wolnego i czas jest szybszy od komp1.
Więc problem tkwi gdzieś w ustawieniach koomputera.
Jak instalowałem sterowniki po sformatowaniu komputera (instalowałem z płyty
cd
jaką otrzymałem z komputerem). To przyjął inną nazwę karty sieciowej niż
powinna
być ponieważ przyjął Realtek RTL8139/810x Family PCI Fast Ethernet,
zmieniłem mu
żeby pobrał sterowniki (bo taki jest przyjęty w komp2 gdzie działa wszystko
ok)
i jest obecnie Realtek RTL8139. We właściwościach karty sieciowej są opcje
teraz
zarówno z RTL8139/810x jak i tej prawidłowej RTL8139.
Jak uruchamiam program AID32 na tym wolnym kompie 1 mam informacje w
sieciach -
że szybkość połączenia wynosi 100 Mbps, zaś MTU wynosi 1500 bajtów.
nie wiem gdzie szukać jeszcze problemu...

Niestety switch nie jest zarzadzalny i równiez nie mam możliwości podpięcia
tych 2 komputerów pod serwer.
Wcześniej zrobiłem takie testy:
kopiowałem plik 1,5 giga i miałem takie rezultaty
1. z serwera:
a) na komp1 (ten który moim zdaniem źle działa) - 1:35
b) na komp2 - 1:35
2. z komputera na serwer:
a) z komp1 - 1:48
b) z komp2 - 1:38

można powiedzieć tylko 10 sekund....ale to az 10 sekund przy 2 plikach które
zajmowały razem 1,5 giga.

sprawdziłem pingi.
1. z serwera
a) na komp1 - <1
b) na komp2 - <1
2. z komputera na serwer
a) z komp1 - <1
b) z komp2 - <1
3. z komputera na daną stronę internetową (w tym przypadku onet.pl)
a) z komp1 - 18-19 ms
b) z komp2 - 18-19 ms

zrobilem statyski na synfoni przy następujących konfiguracja
1. komp1 nowa taśma dysku, nowa karta sieciowa 3com, kabel sieciowy gniazda
2 (rysunek w załączniku) - czas 4:55
2. komp1 nowa taśma dysku podpięta pod drugie gniazdo na płycie głównej,
kabel sieciowy gniazda 2, nowa karta sieciowa - 4;40
3. komp2 gniazdo 2 - czas 4:16
4. komp2 gniazdo 1 - czas 4:25
5. komp2, nowy kabel sieciowy łączący gniazdo 1 a komputer - 4:20
6. komp1, nowa karta, nowy kabel łączący gniazdo 1 a komputer - 4:44
7. komp1, podłączenie pod gniazdo 2, nowa karta - 4:48

wiec moim zdaniem to nie jest wina ani karty sieciowej zintegrowanej, ani
kabla sieciowego który dochodzi ze switcha do gniazda 1.

Zastawiasz się dlaczego stawiam na dysk???
karte sieciową wyeliminowałe, ponieważ na nowej karcie wsadzanej w PCI
wyniki identyczne jak na karcie zintegrowanej, testy robiłem na nowej kości
pamięci 1 giga kingston - wynik nie lepszy, więc pracuje teraz 1 giga nowej
+256 starej, procek??? mało prawdopodobne - w biosie nie mamm możliwości
ustawienia taktowania, dysk twarty???

zrobiłem kolejny test:
1. kopiowanie 2 plików (1,83 giga) z pendriva na partycje c:
a) komp1 - w dwóch próbach robionych nie jedna po drugiej - 2:46, 2:46
b) komp2 - 2:46, 2:51
2. kopiowanie z partycji c na d:
a) komp1 - 2:24, 2:35
b) komp1 - 2:02, 1:54

dlatego stawiałem na dysk, ale jak zrobiłem testy programami hd tune i hd
tach to już zwątpiłem
1. test Hd Tune
               komp1 komp2
minimum 27,8 niepamiętam 30,7 3,9
max 56,5 56,5 54 54
średnia 48,9 49,2 45,5 42,4
Access tune 13,9 14 13,9 14
burst rate 73,7 75,2 70,9 70,9
CPU usage 4,2% 4,1 3,9 4,7

2. test HD TACH
               komp1 komp2
Random 13,8 13,8 13,8 13,9
CPU 5 4 5 0
Average 51,6 51,4 47,1 47

w każdym przypadku robiłem 2 próby, komp1 ma dysk WD 800BB/80GB ATA100-7200,
komp2 - Samsung SP0802N (również 7.200) - z tych danych wynika że dysk WD
jest lepszy od Samsunga...i już nie wiem dlaczego komp1 działa wolniej????
albo jest jakaś ukryta opcja w windowsie, albo płyta główna...

sprawdzałem jaki jest system plików na obydwu komputerach - FAT32
Oczywiście jak są robione statystyki to na komp1 jak i na komp2 loguje się
ta sama osoba.

sprawdziłem w menedżerze urządzeń właściwości kontrolera podstawowego i
pomocniczego w obydwu przypadkach mają identyczne ustawienia

sprawdziłem ustawienia karty sieciowej (m.in. netbios) wszystkie opcje są
zaznacozne tak samo, różnica polega jedynie na tym że jeden ma końcowkę ip
inną niż drugi. Dla pewności zamieniłem ip komputery tzn. ip komp1 wpisałem
do komp2 oraz ip komp2 wpisałem do komp1 - wynik testów w komp1 do dupy
5:00, komp2 4:20

sprawdziłem wyjdaność (zakladka zaawansowane) jaka jest ustawiona we
właściwościach komputera na komp1 i na komp2 te same wartości - programy
oraz programy ustawione a pamięc wirtualna przypisana 1524 - 3048. Dziwi
mnie jedynie fakt że skoro komp1 ma 1256 i chciałem wpisać więcej pamięci
wirtualnej to nie chce schodzi do wartości 1524, a komp2 ma tylko 256 i
przyjmuje spokojnie wartość 1524.

Ostatnie rzeczą jaką sprawdziłem to dyski programi:
1. SisoftwareSandra
                                 komp1 komp2
ATA/Atapi Approved Version 6.00 7.30
Cache Size 2MB 2 MB
Max Pio PIO-4 PIO-4
Max DMA MWDMA-2 MWDMA-2
Max UDMA UDMA-5 UDMA-5
Curent Active Mode UDMA-5 UDMA-5

Sprawdziłem wydajność sieci programem AIDA32
                                 komp1 komp2
Szybkość połączenia 100 Mbps 100 Mbps
MTU 1500 bajtów 1500 bajtów

Zrobiłem testy jakie były w programie AIDA32
                                 komp1 komp2
odczyt z pamięci 2156 2069
zapis do pamięci 726 750

Robiłem testy komp1 ustawiając we właściwościach karty sieciowej pełen
duplex oraz na automatycznym - zero poprawy jeśli chodzi o czas robienia
statystyk w Symfoni

W Switchu bardzo cięzko byłoby mi dojść który kabel należy do gniazda1
ponieważ jest w innym pokoju a kable idą w korytkach przy ziemi, myślisz ze
mogłoby to coś dać jak bym wypiął ze switcha kabel z gniazda 1 poczekał 1-2
minuty i wsadził ponownie??? ale robiłem testy zamieniać gniazda i na moje
to nie tu tkwi problem.

Komp1 oraz komp2 mają identyczną kartą sieciową zintegrowną, ale
w komp2 była ona dobrze zainstalowana bo jest Realtek RTL8139, za na komp1
zainstalowała mi się sama Realtek 8139/810x - nie pytał mnie o zdanie przy
instalowaniu z płyty cd. Zrobiłem tak, że kazałem mu pobrać sterowniki z
płyty (właściwości karty sieciowej, aktualizuj sterownik) i wówczas miałem
wybór i wybrałem Realtek 8139 ta która jest na komp2. Przyjął te sterowniki
i we właściwościach pokazuje tą prawidłową, ale gdy się wejdzie we
właściwości karty sieciowej (zakładka zaawansowane) to mam do wyboru wiecej
opcji niż powinien mieć (na komp2 są tylko 3 podstawowe, adres rozmiar
szybkość), ale wsadzałem inną kartę sieciową w PCI i poprawy nie było.

Płyta główna jest As-Rock w obydwu kompach P4i65GV

szczerze już wszystkie pomysły mi się skończyły