Re: Głośnik a napięcie

Autor: Freddie28 <freddie28_at_poczta.onet.pl>
Data: Mon 31 Dec 2007 - 01:47:42 MET

> Witam chciałbym wiedzieć czy głośnik 70 W RMS odpali na 10 voltach.
> Nie znam sie na tych sprawach więc pytam. Jest taka akcja: chce kupić
> sobie mocniejszy głośnik do mojego Subwoofera musi mieć 10 cm średnicy
> i znalazłem taki co ma aż 70 W RMS może to za duża moc na 10 volt ale
> sie nie znam. Aktualnie mam głośnik 6 W RMS/12 W MAX czy to wogóle
> ruszy na takim napięciu? Może trzeba AMPLIFIELD zamontować?

a) Skąd wziąłeś te 10V?
b) Jeżeli teraz masz głośnik 6W to znaczy, że końcówka mocy jest dopasowana
do tego głośnika. Wymiana głośnika na "mocniejszy" nie spowoduje, że
końcówka mocy nagle wyda z siebie 70W skoro została zaprojektowana na 6W.
c) Najprostsze (nieco lamerskie) sprawdzenie tematu to porównanie czy oba
głośniki mają tą samą impendację. Jeżeli tak to teoretycznie możesz
zamienić, aby sprawdzić czy będzie lepiej, ale wątpię żebyś coś polepszył.

PS. Subwoofer ma 6W? Co to za subwoofer?