Re: Karta graficzna do serwera

Autor: gotar <gotar-poczta_at_onet.pl>
Data: Sun 30 Dec 2007 - 18:01:06 MET

Radosław Sokół <rsokol@magsoft.com.pl> wrote:

> Do serwera bierze się płyty ze zintegrowanym modułem
> graficznym. Przez większość czasu bowiem grafika w ogóle

Wiem, ale tym razem inne wymagania były ważniejsze i muszę coś wsadzić.
Podejrzewam, że przez tę nVidię, co teraz siedzi, już drugi raz w ciągu
2 tygodni serwer zaliczył zwis - jak zobaczyłem temperaturę, to tylko
się w tym przekonaniu utwierdziłem. Dziwi mnie, że ani zmniejszenie o
połowę częstotliwości ani wygaszanie ekranu nie powoduje znaczącego
spadku temperatury.

> Poza tym zawsze można zastosować coś w stylu S3 Savage,
> GeForce 2MX czy ATI 9200SE. Są chłodzone pasywnie i przy
> pracy w trybie 2D nie grzeją się specjalnie.

Jak się ma AGP... Mogę co najwyżej zwolnić jedyne PCI i wsadzić jakąś
10-letnią kartę, ale wolałbym uniknąć wkładania takiego sprzętu. Jedyne
co sam znalazłem (niedostępne zresztą) to:
http://www.matrox.com/graphics/en/corpo/news/pr/2007/P690Series.php
ale z kolei wkładanie takiej karty też mija się z celem - zarówno cena
jak i możliwości są zbyt wysokie.

Stąd moje pytanie, liczyłem po cichu na jakiś tani układ na poziomie
starych kart PCI, tyle że na złączu PCI-e x1.

--
Tomek                                    http://tccs.sourceforge.net/
http://pld-linux.org/                    http://vfmg.sourceforge.net/