Re: Składam komputer, proszę o poradę

Autor: Tomaszek <tomaszek_at_judeland.pl>
Data: Sun 30 Dec 2007 - 09:36:03 MET

Mikolaj Tutak pisze:
> Sam jestes ignorantem.

Bo? Proszę o uzasadnienie

> Tu uwazasz, ze jak czegoś nierozumiesz lub niepotrafisz skonfigurować
> (bo w CHIPie nie bylo jeszcze przewodnika po nagraywarkach SATA) to od
> razu jest do dupy i niewarte polecenia. A wogóle to IDE "rzondzi" bo
> wujek ma IDE od 10lat, szwagier i kolega też... a SATA to diabeł
> wcielowy!

Gdybyś nie był takim ignorantem jakim jesteś, to byś przejrzał archiuwm
grupy i zobaczył co sądzę na temat CHIP'a i w ogóle obecnej prasy
komputerowej w Polsce. Gdzie ja napisałem, że SATA to diabeł wcielony i
że ja go nie używam. Tylko nie biorę bezkrytycznie wszystkiego co mi
podsuwają.Ale jak każdy ignorant rzuacasz słowa na wiatr. Nie znasz
mnie, a już mnie obrażasz. Ale fajnie, nie?

Sugerujesz, że robię błędy ortograficzne. Możesz mi takowe pokazać w
moich postach? Tylko nie "literówki" tylko takie, gdzie ewidentnie
widać, że walnąłem "byka"

  Dyski tez na PATA kupujesz?

No, czemu nie, ostatecznie nie ma większej różnicy w wydajności,
działaniu. Pewnie, jak jeden slot ATA a 5xSATA to nie ma sensu, ale
różnicy też nie. Ot po prostu standard wprowadzony na siłę.

> Ale jakie plyty? Nowe czy takie kilkuletnie i jeszcze z
> nieaktualizowanym BIOSem? Do nowego komputera nie polecilbym komus
> badziewia na PATA.

Dlaczego badziewia, przecież dyski SATA i PATA w budowie kompletnie
niczym się nie różnią. To są dokładnie te same modele z tym wyjątkiem,
że SATA jest pomijalnie wolniejsza, bo dyski zawierają układ tłumaczący
z równoległej organizacji przesyłania danych na szeregową. Te same
talerze, głowice, nawet płytka z elektroniką są niemal identyczne. Ceną
też się nie różnią. To możesz mi wyłożyć jak małemu dziecku, dlaczegóż
to są badziewiem?!? Co do aktualizacji biosu, to problem może się
pojawić tak samo w nowej jak i starej płycie i to z każdym urządzeniem,
więc argument raczej żaden! Biosy w razie potrzeby trzeba aktualizować
zarówno na starych jak i nowych płytach.

> Tak, np JMicron w ASUSie P5K powodował rwanie dzwieku przy uzyciu
> wlasnie napędu DVD.

A jesteś pewien, ze to nie wina sterowników w systemie? Miałem kiedyś
płytę główną Gigabyte GA7ZM i jakąś tam na niej dźwiękówką. Po pewnym
czasie pojawił się nowy sterownik do dźwiękówki do tej płyty, więc
zainstalowałem. I przy odtwarzaniu wszystko było dobrze, ale przy
nagrywaniu przez wejscie mikrofonowe dźwięk nagrywał się z 1.5
seukndowym wyprzedzeniem ( sprawdzone w programie Cool Edit ) Winny był
sterownik od dźwiękówki, niechlujnie napisany. Oczywiscie przykładów z
życia praktyka a nie teoretyka można mnożyć. Ja nie rzucam szybko
wyroków na podstawie jednego egzemplarza.

> SATA sprawia mniej problemów, łatwiej bedzie ją sprzedać, wystepuje
> mniej problemów z trybem DMA, kable sie nie plączą po obudowie i nie
> utrudniaja wentylacji, kontroler IDE mozna w cholere wyłączyć itp. Dla
> mnie wystarczy tyle.

Z ___preinstalacji___ Windows XP nie można dodać sterowników do
kontrolera SATA ( wątek na tej grupie sprzed 2-3 dni, miałem dokładnie
to samo! ) Ja wiem, można sobie sterowniki zintegrować z instalarką, ale
przy takim samym dysku na ATA problem nie istniał. Ja wiem - to wina Xp,
ale ponieważ XP jest najpopularniejszym systemem to problem jest dość
istotny.

Problemy z trybem DMA wystepują tylko w Windows XP z tego co wiem i to
też nie zawsze. Opiekuję się obecnie kilkoma komputerami, wszystkie z
przynajmniej jednym dyskiem ATA, na żadnym po zainstalowaniu sterowników
od płyty głównej problem nie wystąpił, choć przyznaję - mam mały
przekrój, bo co prawda chipsety są z różnych rodzin, ale wszystkie to
nielubiana tu na grupie VIA

Pozdwiązane tasiemki też nie plączą się po obudowie. Aż dziw bierze, że
nie podniosłeś argumentu zwolenników SATA, a mianowicie, że koło
kabelków wytwarza się mniejsze pole magnetyczne niż koło tasiemek.
Tasiemki są wygodniejsze, bo łatwiej je zginać, ale to jeszcze nie jest
powód, żeby nowy standard wprowadzać. Powodem są jak zawsze pieniądze,
niestety:(

> Uściślijmy: ignorantom nie przeszkadzalo, pozostali nie mieli alternatywy.

ROTFL;) Dobry jesteś. Kiedyś problem odprowadzania ciepła z obudowy po
prostu nie istniał. Było go w obudowie tak mało, że nieważne było ile
kabli się wala w środku. Czułeś w tamtych czasach potrzebę alternatywy
czy dopiero teraz lansujesz się na drugiego Nostradamusa?

> Wiesz, wole układać SATA.

Ja też, ale jest to taka bzdura, że nie robi mi różnicy. Żeby Was przeze
mnie z ustandaryzowanej Jewropy nie wyrzucili, to napiszę ( zgodnie z
prawdą oczywiście ) że w tym komputerze, z którego teraz piszę posiadam
jeden jedyny dysk twardy i jest to dysk SATA 3.0 ( specjalnie dla Radka
Sokoła: SATA II;) ) i jestem z niego zadowolony. Ale różnicy między ATA
nie widzę. Mam w płycie 2xSATA, to przy zmianie dysku na większy
odciążyłem sobie ATA. Teraz DVD i DVDRW panoszy się każdy na swoim kanale;)

> Wez zainwestuj w kontroler i dysk MFM bedziesz szczęśliwy ;-)

No i żebyś wiedział, jak miałem XT 8 MHZ, kontroler MFM i dysk Western
Digital 20 MB to komputer chodził jak złoto. Dostałem ten komputer
używany. Dysk twardy padł po 25 latach od momentu wyprodukowania. Teraz
możemy sobie pomarzyć. Teraz jak dysk pochodzi 10 lat to jest wszystko,
a i to nie wiadomo. Oczywiście, żebyś się nie czepiał - nie jest to wina
interfejsu SATA

> PS: jeszcze dodam ze w nowych plytach wogóle w cholere mogliby wywalić
> złącze IDE, klawiatury i myszy na PS/2 i inne rupiecie niepotrzebne w
> 99,99% nowych komputerów.

Ojej, znowu myszka na USB mi zdechła... w serwisie powiedzieli, żebym
wyjął i włożył jeszce raz... to już dzisiaj 20-ty raz. Czy musi tak być,
kiedyś tak nie było, ale mówią, że teraz jest lepiej:)

--
|Tomasz Dębkowski | www.i-slownik.pl      |