SMART na dyskietkę/cd

Autor: Netx <user72cut-it-out_at_go2.pl>
Data: Sat 29 Dec 2007 - 20:57:43 MET

Czy istnieje jakiś sposób odczytania danych SMART dysków poza systemem
operacyjnym - coś na dyskietkę startową Win98 albo obraz CD lub dyskietki?

Niestety pod Vista odczyt SMART nie działa z moim chipsetem (nforce 570 SLI,
płyta Asus M2N-Sli Deluxe). Jest to spowodowane sterownikami, z powodów
częściowo ideologicznych producenta sterownika (nvidii), które to powody
trudno mi zrozumieć. Pod Xp działało (przez SpeedFan, Everest) ale pod Vista
z moim chipsetem już nie.
Niestety mam licencję tylko na Vistę Premium Box.

Powód dla którego potrzebuję odczytać (zwłaszcza "reallocated sector count")
jest taki że jeden z dysków w komputerze wydaje czasami dźwięk tarcia metalu
o metal. Trwa to kilka sekund na dzień i nie mogę namierzyć który dysk to
robi. Oba dyski na gwarancji, ale na razie to chyba nie ma co oddawać do
wymiany bo ten hałas robi się dość rzadko i w skepie mógłby się akurat nie
pojawić. Backup przyrostowy robię oczywiście codziennie.

Pozdrawiam,
Marek