Re: PenDrive 8 GB lub zew.dysk USB?

Autor: BartekK <sibi_at_NOSPAMdrut.org>
Data: Sat 29 Dec 2007 - 20:49:29 MET

Ewa pisze:
> Skłaniam ku zakupowi tego dysku, oczywiście o ile dostanę go jutro
> na giełdzie.
> Rozumiem, że nie wymaga on zasilacza (ciągnie przez USB z komputera)?
> Krótki kabel - czy można go wymienić na dłuższy, to znaczy czy ten kabel
> jest na stałe przy dysku czy wymienny? A jeśli na stałe, to jaka jest
> jego długość?

W handlu jest jeszcze inne rozwiązanie: obudowa USB na dysk 2.5" - tzn
kupujesz oddzielnie same pudełko z interfejsem itp, ale w środku puste
(koszt ~30-60zł) i do kompletu dokupujesz taki dysk 2.5" jak
potrzebujesz (tzn o takiej pojemności/cenie). Zawsze też możesz taki
dysk "wydłubać" z tej kieszeni, podłączyć przez przejściówkę 2.5=3.5" do
tasmy w PC i używać jak każdego zwyczajnego innego dysku. W warunkach
giełdowych - będzie łatwiejsze do zrealizowania.
Należy tylko zwrócić uwagę na rodzaj kieszeni - od pewnego czasu w
nowszych laptopach zdarzają się dyski 2.5" SATA, jeśli taki zotanie
wybrany - to i kieszeń musi być SATA (co raczej jest rzadkością, raczej
są na dyski 2.5" ATA, i też takiego dysku należy wtedy szukać)