Re: płyta asusa, athlon i "załamanie" fsb

Autor: newsy z onetu <newsyzonetu_at_poczta.onet.pl>
Data: Sat 29 Dec 2007 - 13:29:16 MET

Reetah pisze:
> witam! mam następujący problem. składam komputer na starszej płycie
> asusa a7m266-d, rev. 1.04. testując wstępnie bez podłączonego dysku mogę
> ustawić fsb w okolicach 160MHz (w biosie) i mnożnik rzędu 12-13x (przy
> pomocy drucików bezpośrednio w gnieździe, tzw. pin-mod).
>
> przy powyższych ustawieniach procesor jest wykrywany, nie ma żadnych
> zawieszeń przy starcie itp. problem pojawia się, kiedy podłączam dysk i
> chcę uruchomić np. windowsy. oczekiwałem, iż w wyniku obciążenia
> procesora konieczne będzie pewne zmniejszenie taktowania i mnożnika w
> [...]
mi to wygląda na to, że nie ustawiłeś na sztywno AGP i PCI na 66 i 33Mhz
odpowiednio, przez to przy zwiększeniu od 100Mhz FSB w górę również w
górę idą AGP i PCI. możesz uszkodzić tym urządzenia podpięte do AGP, PCI
ale i płytę. ustaw częstotliwość AGP i PCI na sztywno, innego powiązania
FSB z bootowaniem z dysku nie widzę (chyba, ze zasilacz akurta w tym
pechowym momencie kończy swoje możliwości :)
R.