Re: sprawdzenie predkosci pamieci?

Autor: Andrzej P. <spam_at_andrzej.net.pl>
Data: Fri 28 Dec 2007 - 23:33:20 MET

Jacek Maciejewski pisze:
> Ciekawostka, masz inne taktowanie pamięci niż FSB. Z moich danych
> (przynajmniej z większości :) wynika że procek powinien chodzić na 166 a tu
> jest 133. Natomiast pamięć najwyraźniej działa na 166. Nie umiem tego
> wyjaśnić. Może płyta go źle rozpoznaje? Może cpu-z się myli (mało
> prawdopodobne). Obiło mi się o uszy że różnica między FSB a taktowaniem
> pamięci niekiedy nie wychodzi na dobre, ale lepiej by było wyrównać w górę
> :). Może trzeba by było uaktualnic BIOS by procek był dobrze rozpoznawany
> ale to dopiero po ustaleniu typu płyty.

niewatpliwie jest to ciekawe :) ja niestety az tak nie znam sie, wiec
nie wiem czy dam rade uaktualnic bios sam :> jutro przytargam tego kompa
i bede mogl wiecej napisac. plytke znam (ponizej podaje)

> W każdym razie przy 512 M pamięci nic z tego co wymieniłeś nie powinno się
> ciąć. Zanim zaczniesz dokładać pamięci, radziłbym wyjaśnić tą dziwnostkę z
> niezgodnością FSB z oczekiwaniami, no i zrobić remont tej windy. Na

Winda remontowalem 3 dni temu. Ladniutka, czysciutka, z aktualnymi
sterownikami. Minimalna ilosc zbednego ;) oprogramowania + antywir i
firewall sprzetowy w routerze od 1 sekundy dzialania nowego systemu
raczej nie pozwolily mu sie niczego "nabawic" ;)

plytka to Gigabyte 7NF-RZ

pzdr

--
Andrzej P.